تظاهرات در مکزیک به حضور مهاجران امریکای مرکزی

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۰۱۱

گروه جهان| صدها نفر از ساکنان شهر مرزی تیخوانا در مکزیک در اعتراض به حضور مهاجران امریکای مرکزی به خیابان‌ها ریختند. معترضان مکزیکی در این شهر با پلیس ضد شوروش درگیر شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، معترضان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که روی آنها نوشته شده بود «اول مردم خودمان»، بیرون رفتن مهاجران از این شهر را خواستار شدند. از هفته‌ها پیش هزاران پناهجو از سراسر امریکای مرکزی برای رسیدن به ایالات متحده در مکزیک سرگردان شده‌اند. بسیاری از مهاجران با پیمودن صدها کیلومتر با پای پیاده، خود را به شهرهای مرزی مکزیک رسانده‌اند؛ اما باتوجه به کنترل شدید نقاط مرزی نتوانسته‌اند وارد خاک امریکا شوند. امریکا و مکزیک برای کنترل این مهاجران تدابیر امنیتی شدیدی در نقاط مرزی دو کشور در نظر گرفته‌اند.

خوان مانوئل گاستلوم شهردار تیخوانا روز جمعه گفته بود که پیش‌بینی شده تعداد مهاجرانی که به این شهر می‌رسند در هفته‌های آینده به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد. تیخوانا در شمال غربی مکزیک و در همسایگی ایالت کالیفرنیا قرار دارد. پناهجویان که اکثرا اهل کشورهای السالوادور، گواتمالا و هندوراس هستند، می‌گویند که از فقر و خشونت در کشورشان گریخته‌اند. گفته می‌شود که حدود 10 درصد از جمعیت این سه کشور از خطر جانی، وضعیت وخیم اقتصادی و ترس از عضویت اجباری در گروه‌های تبهکار مجبور به ترک کشورشان شده‌اند.

 

ارسال نظر