کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۳۵۱

ترکیه بار دیگر خواستار اصلاح شورای امنیت شد

نماینده ترکیه در سازمان ملل برای افزایش شفافیت، اثرگذاری و مسوولیت پذیری خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل شده است. به گزارش آناتولی، فریدون سینیرلی‌اوغلو گفته: «یک شورای پاسخگو می‌تواند در مواجهه با چالش‌های فزاینده در این جهان پیچیده بهتر عمل کند. افزایش شفافیت و اثرگذاری باعث تقویت مشروعیت ساختار شورای امنیت سازمان ملل می‌شود. همچنین این روند می‌تواند باعث تقویت نقش سازمان ملل در دستیابی به صلح، امنیت و رفاه اقتصادی شود که منافع بسیاری برای همگان دارد.»

 

توقف سوخت‌رسانی امریکا به جنگنده‌های ائتلاف عربی

امریکا سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف عربی در جنگ یمن را متوقف می‌کند؛ تصمیمی که ظاهرا بنا به درخواست عربستان اتحاذ شده است. یورونیوز نوشته، سفارت عربستان در واشنگتن از امریکا خواسته تا سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف عربی را در جنگ یمن متوقف کند. طبق این بیانیه، دلیل این تصمیم افزایش توانایی عربستان در سوخت‌رسانی در حال پرواز ذکر شده است. این تصمیم درحالی اعلام می‌شود که نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره امریکا به‌دنبال خشم افکار عمومی در ماجرای قتل جمال خاشقجی تهدید کرده بودند که هفته آینده درباره سوخت‌رسانی امریکا به نیروهای سعودی اقدام جدیدی در پیش‌ خواهند گرفت.

 

507 هزار قربانی جنگ امریکا در افغانستان و عراق

جنگ امریکا در افغانستان، پاکستان و عراق که به بهانه نابودی تروریسم رخ داد تاکنون جان 507 هزار تن از شهروندان این کشورها که از این تعداد 147 هزار نفر افغانستانی بودنده‌اند را گرفته است. تحقیقات دانشگاه براون امریکا نشان می‌دهد آمار تلفات این جنگ‌ها توسط نیروهای ائتلافی به سرکردگی امریکا و به بهانه تلافی حملات تروریستی 11سپتامبر در دو سال اخیر حتی تا 22 درصد نیز افزایش داشته است.

 

سیل در اردن 11 کشته برجای گذاشت

سیل در اردن دست‌کم 11 نفر را کشته و حداقل چهار هزار جهانگرد را وادار به تخلیه شهر باستانی پترا کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، نیروهای امداد و هلیکوپترهای نجات به دنبال 5 نفری می‌گردند که خودروی آنها در مادبا به‌دلیل سیل از جاده منحرف شده و آب آن را برده است. باران سنگین درعین حال به اعلام وضع اضطراری در بندر عقبه منجر شده است. تنها دو هفته پیش سیل و باران سنگین به مرگ 21 نفر در بحرالمیت منجر شد که اغلب آنها کودک بودند.

 

ارسال نظر