اختلافات امریکا و کره‌شمالی باز هم بالا گرفت

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۲۷۰

گروه جهان| نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل به تصمیم کره‌شمالی برای به تاخیر انداختن مذاکره با مقامات ارشد ایالات متحده واکنش نشان داده و گفته علت به تعویق افتادن مذاکرات این بود که آنها آماده نبودند.

به گزارش رویترز، هیلی از پیونگ‌یانگ خواسته تا توافق حاصل شده در جریان نشست رهبران امریکا و کره‌شمالی در ماه ژوئن را اجرا کند. او قبل و بعد از نشست محرمانه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریم‌های کره‌شمالی، به خبرنگاران گفت: «اکنون نوبت کره‌شمالی است که اقدام کند.» نماینده امریکا در سازمان ملل همچنین از روسیه به‌خاطر تلاش برای لغو محدودیت‌های بانکی علیه کره‌شمالی انتقاد کرد و افزود: «هیچ زمانی برای از دست دادن یا متوقف شدن نداریم، اکنون وقت بازگشت به گذشته نیست؛ اکنون کره شمالی باید تعهدات خود در نشست ژوئن را اجرا کند.»

کیم جونگ اون و ترامپ در نشست ژوئن در سنگاپور متعهد شدند تا برای خلع سلاح شبه جزیره کره همکاری کنند، ولی مذاکرات پیونگ‌یانگ و واشنگتن تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است. قرار بود مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا روز پنج‌شنبه با مقامات ارشد کره‌شمالی در نیویورک دیدار کند، اما وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که این نشست به زمان دیگری موکول شده است. هیلی گفت: «تصور نمی‌کنم مساله جدی و مهمی وجود داشته باشد و بر این باورم که مذاکرات بین امریکا و کره‌شمالی مجددا برنامه‌ریزی خواهد شد.»

 

ارسال نظر