احتمال همه‌پرسی مجدد برگزیت وجود ندارد

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۲۶۸

گروه جهان|  جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا گفت امکان ندارد در رابطه با خروج این کشور از اتحادیه اروپا همه‌پرسی مجدد برگزار شود.

این در حالی است که بریتانیا تنها شش ماه برای دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا فرصت دارد و در پایان مارس سال ۲۰۱۹ این کشور برای همیشه از اتحادیه اروپا جدا خواهد شد مگر اینکه تا آن زمان دولت محافظه‌کار ترزا می‌استعفا کرده باشد یا اینکه همه‌پرسی جدیدی بر سر برگزیت برگزار شود.

وزیر خارجه بریتانیا که در پاریس با همتای فرانسوی خود دیدار داشت، گفت که کشورش با وجود خروج از اتحادیه اروپا هرگز روابط تجاری و اقتصادی خود با این بلوک را قطع نخواهد کرد. او افزود: «دولت بریتانیا راه‌حل خود برای برون‌فت از بحران مذاکرات برگزیت را اعلام کرده و این با اتحادیه اروپاست تا در این مورد دقت نظر به خرج دهد تا در صورت امکان مذاکرات هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.»

در همین حال نشریه تایمز از احتمال دستیابی به توافق برگزیت تا پیش از سه‌شنبه خبر داد و نوشت بر اساس زمان‌بندی‌های اولیه، کابینه دولت بریتانیا دوشنبه درباره بررسی جزییات این توافق تشکیل جلسه می‌دهد. ظاهرا قرار است دامینیک راب وزیر برگزیت با میشل بارنیه مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا دیدار کند و به‌دنبال آن، بیانیه سیاسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرائت شود. ترزا می‌نخست‌وزیر بریتانیا هم چهارشنبه در مجلس عوام بیانیه‌ای را برای قانون‌گذاران این کشور قرائت می‌کند.

 

ارسال نظر