کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۱۹۰

سقوط سهام شرکت‌های خارجی بورس عربستان

شاخص سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاران خارجی در بورس عربستان در هفته منتهی به یکم نوامبر با کاهش شدید نسبت به دو هفته قبل از آن مواجه شد و به 89.2 میلیون ریال معادل 23.8 میلیون دلار رسید. به‌گزارش رویترز، میزان فروش سهام شرکت‌های خارجی در بورس عربستان در هفته گذشته به دو میلیارد و 340 میلیون ریال رسید. کاهش خرید سهام از سوی شرکت‌های خارجی و داخلی در بورس عربستان ناشی از تبعات سیاسی کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی است. خاشقجی دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری این کشور در استانبول کشته شد.

نتانیاهو به بحرین می‌رود

یونی بن مناحیم افسر سابق اطلاعات اسراییل از سفر قریب‌الوقوع بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، به بحرین خبر داده است. وزیر حمل و نقل و اطلاعات این رژیم هم به مقصد مسقط رفته است. به‌گزارش اسپوتنیک، یسراییل کاتس مدعی شده که این سفر قرار است روابط اسراییل و عمان را بهبود ‌بخشد. چندی پیش نتانیاهو به مسقط سفر کرده بود.

هشدار رجب اردوغان به دزدان دریا

رییس‌جمهور ترکیه گفته آنکارا اجازه نخواهد داد که دزدان در دریا آزادانه پرسه بزنند و منابع گاز طبیعی را در اطراف جزیره قبرس استخراج کنند. به‌گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان گفته: «ما تلاش‌های انجام شده برای محاصره منابع طبیعی در شرق مدیترانه و محروم کردن ترکیه و قبرس ترک‌نشین را قبول نخواهیم کرد. ما اجاره نخواهیم داد که دزدان در دریا آزادانه پرسه بزنند؛ همانطور که با تروریست‌ها در سوریه مقابله می‌کنیم، با آنها نیز همان‌گونه رفتار خواهیم کرد.» استخراج منابع هیدروکربن از سواحل قبرس به یکی از مسائل حساس در جامعه بین‌المللی تبدیل شده است.

مذاکره قطر و انگلیس درباره همکاری‌های نظامی

استیون هیلر فرمانده نیروی هوایی انگلیس که به قطر سفر کرده در دیدار با خالد العطیه وزیر دفاع این کشور درباره همکاری‌های دفاعی و نظامی دو جانبه گفت‌وگو کرد. به‌گزارش ایرنا، سفر فرمانده نیروی هوایی انگلیس به دوحه دو هفته پس از آن انجام می‌شود که قطر به منظور خرید جنگنده‌های تایفون و هواپیماهای «هوک‌تی 2» برای استفاده در نیروی هوایی خود، خط تولید اختصاصی این هواپیماها را در انگلیس افتتاح کرد. قطر و انگلیس10دسامبر 2017 توافقنامه خرید 24 فرونده جنگنده تایون و 9 فروند هواپیمای هوک را به ارزش بیش از 6 میلیارد دلار امضا کردند.

 

ارسال نظر