کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۱۷

چین و پاکستان 15 توافقنامه همکاری امضا کردند

چین و پاکستان در حاشیه دیدار رهبران دو کشور 15توافقنامه و یادداشت همکاری امضا کردند. به گزارش ایرنا، لی که‌چیانگ نخست‌وزیر چین و عمران‎خان همتای پاکستانی او در پکن درباره مهم‌ترین مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند و پس از آن اسناد همکاری میان آنها امضا شد. این توافقنامه‌ها عرصه‌های صنعتی، فنی و کشاورزی را دربرمی‌گیرد و از آنجا که پاکستان بیش از هر زمانی به کمک‌های مالی و بانکی برای رفع چالش‌های اقتصادی نیاز دارد، این توافقات برایش از اهمیت بالایی برخوردار است.

قانون جدید امارات برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها

امیر امارات قانون جدید سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بخش املاک در امارات متحده عربی را صادر کرده است. به گزارش ایسنا، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان امیر امارات، قانون شماره ۱۹ را با هدف جذب سرمایه‌گذاران خارجی در بخش املاک به مجلس فدرال و ادارات ابلاغ کرده است. براساس این قانون، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند بطور مستقیم در بخش املاک سرمایه‌گذاری کنند.

معاهده دفاع عمان و انگلیس

خبرگزاری دولتی عمان گزارش داده، پادشاهی عمان و انگلیس یک معاهده دفاع مشترک را در جریان مذاکراتی در مسقط میان وزرای دفاع دو کشور به امضا رسانده‌اند. این توافق در جریان مذاکرات مسقط میان وزیر دفاع عمان و گوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس، امضا شده است. ویلیامسون و هیات همراه او اکنون برای شرکت در فاز نهایی مانورهای نظامی الشموخ ۲ و شمشیر چابک ۳ در عمان به سر می‌برند.

رهبر معنوی طالبان کشته شد

رهبر معنوی طالبان افغانستان به ضرب گلوله در پاکستان کشته شد. به‌گزارش رویترز، مولانا سمیع‌الحق 82ساله توسط مهاجمان ناشناس در منزلش کشته شد. هنوز مشخص نیست که چرا راننده و محافظ سمیع‌الحق هنگام حمله از او دفاع نکرده‌اند. نخست‌وزیر پاکستان این حمله را محکوم کرده و دستور داده که تحقیقات در این باره انجام شود.

نامزدی دوباره اشرف غنی در  انتخابات افغانستان

دفتر رییس‌جمهوری افغانستان اعلام کرده، اشرف غنی مجددا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۹ نامزد خواهد شد. رقبای بالقوه هم تقلا برای کسب این پست عالیرتبه را آغاز کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اشرف غنی اعلام کرده با هدف پایان دادن به جنگ داخلی در افغانستان بار دیگر نامزد می‌شود. غنی که در انتخابات ۲۰۱۴ عبدالرشید دوستم، از رهبران ازبک را به عنوان معاونش برگزید، هنوز مشخص نکرده که چه کسی را انتخاب خواهد کرد.

 

ارسال نظر