کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۰۷

وام 6 میلیارد دلاری امارات به پاکستان

هیات اقتصادی امارات متحده عربی با ارایه تسهیلات شش میلیارد دلاری به اسلام‌آباد موافقت کرده است. به گزارش ایرنا، وزیر کشور و مدیر شرکت ملی نفت امارات در سفر خود، ضمن دیدار با وزیر خارجه پاکستان نخست وزیر در خصوص شیوه ارایه تسهیلات به اسلام‌آباد به‌ویژه در بخش انرژی با پاکستانی‌ها رایزنی کردند. قرار است امارات سه میلیارد دلار نفت با بازپرداخت طولانی مدت و سه میلیارد دلار وام در اختیار پاکستان قرار دهد. به نوشته اکسپرس تریبیون، قرار است هیأت‌های سیاسی دو کشور قرارداد نهایی را در این زمینه امضا کنند. عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، نیز پس از سفر به چین برای نهایی کردن دریافت این تسهیلات، به امارات سفر ‌می‌کند.

نخست‌وزیر عراق سرپرست وزارتخانه‌های دفاع و کشور

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، بطور موقت سرپرستی وزارت دفاع و کشور را تا زمان معرفی وزرای جدید برای این وزارتخانه‌ها شخصا برعهده گرفته است. به‌گزارش سومریه‌نیوز، . پارلمان عراق به ۱۴وزیر از مجموع ۲۲وزیر پیشنهادی عادل عبدالمهدی رای اعتماد داد و هشت وزیر دیگر که در میان آنها دفاع و کشور نیز هستند به جلسه بعدی موکول شدند.

آغاز انتخابات پارلمانی در قندهار با یک هفته تاخیر

انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار افغانستان پس از یک هفته تاخیر شنبه آغاز شد. به‎گزارش آسوشیتدپرس، تدابیر امنیتی در ولایت قندهار برای انتخابات پارلمانی بسیار شدید است؛ انتخاباتی که به‌دنبال حمله یکی از گاردهای ویژه که جان دو مقام ارشد دولتی از جمله عبدالرزاق اکچزی رییس پلیس قدرتمند را گرفت، یک هفته به تعویق افتاد. در جریان این انتخابات 11قانون‌گذار از بین 111 نامزد انتخاب می‌شوند. نتایج اولیه انتخابات تا پیش از اواسط نوامبر اعلام نخواهد شد. طالبان این انتخابات را تحریم  و مشارکت‌کنندگان  را تهدید کرده است.

خروج نیروهای مالزی از عربستان

وزیر خارجه مالزی پس از دیدار با همتای سعودی خود در کوالالامپور از خروج نیروهای کشورش از عربستان خبر داد. به‌گزارش آناتولی، سیف الدین عبدالله گفته نیروهای کشورش که به‎دنبال وقوع جنگ یمن در ۲۰۱۵ به ائتلاف عربی به رهبری عربستان پیوسته بودند، ریاض را ترک کردند. مالزی پس از به قدرت رسیدن ماهاتیر محمد تلاش کرد تا از سیاست‌های تجاوزکارانه عربستان در منطقه به‌ویژه جنگ یمن فاصله بگیرد. ماهاتیر محمد پیش از پیروزی در انتخابات، از همکاری کوالالامپور با ریاض برای حمله به کشوری مسلمان انتقاد کرده بود.

 

ارسال نظر