کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۲۳

سفر وزیر خارجه عراق به سوریه

منابع آگاه، از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه عراق به دمشق و دیدار وی با همتای سوری خود و رییس‌جمهوری این کشور خبر دادند. به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم جعفری در روزهای آتی با سفر به دمشق با ولید معلم همتای سوری خود، و بشار اسد دیدار می‌کند. ابراهیم جعفری آخرین بار مارس ۲۰۱۵ به دمشق سفر کرده بود.

امضای سند همکاری نظامی باکو و تاشکند

وزرای دفاع جمهوری آذربایجان و ازبکستان در حاشیه اجلاس شورای وزرای دفاع کشورهای همسود سند برنامه همکاری نظامی در 2019 امضا کردند. این سند همکاری در جریان دیدار ذاکر حسن‌اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، و عبدالسلام عزیزاف در تاشکند امضا شد. اجلاس شورای وزرای دفاع کشورهای همسود جمعه به ریاست وزیر دفاع روسیه در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد.

اعلام حالت فوق‌العاده

در ظفار عمان

با نزدیک شدن توفان «لبان» به سواحل استان ظفار در جنوب عمان، این کشور به منظور مقابله با حوادث ناشی از آن در این استان حالت فوق‌العاده اعلام کرد. به گزارش ایرنا، مرکز پیش‌گیری از حوادث عمان اعلام کرده نخستین برخورد توفان با سواحل این کشور شنبه (امروز) اتفاق خواهد افتاد که همراه با رعد و برق و باد شدید خواهد بود و موج دریا در این مناطق به 6 تا 8 متر خواهد رسید. ظفار به مرکزیت صلاله با کمی بیش از 99 هزار کیلومتر مربع در جنوب عمان قرار گرفته است.

دستگیری 7 داعشی در ترکیه

رسانه‌های ترک اعلام کردند هفت تبعه خارجی داعش در کایسری ترکیه دستگیر شده‌اند. به گزارش روزنامه کارار، ماموران ترکیه اعضای گروه هفت نفره موسوم به کمیته لجستیک و مهاجرت داعش در ترکیه را دستگیر کردند. ترکیه به علت مرز یک‌هزار و 500 کیلومتری با عراق و سوریه در سال‌های گذشته مهم‌ترین معبر انتقال عوامل داعش به عراق و سوریه بوده است.

سفر رایان به افغانستان در آستانه انتخابات

پل رایان رییس مجلس نمایندگان امریکا در راس یک هیات از کنگره امریکا پنج‌شنبه وارد کابل شد. سفر پل رایان به افغانستان در حالی است که وضعیت امنیتی در این کشور وخیم خوانده می‌شود و قرار است تا چند روز دیگر انتخابات در افغانستان برگزار شود.

 

ارسال نظر