کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۷۲

گفت‌وگوی پاکستان  و گروه ویژه اقدام مالی

با ورود گروه ویژه مبارزه با پولشویی آسیا- پاسفیک، دور جدید مذاکرات پاکستان با مقام‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در اسلام‌آباد آغاز شده است. به‌گزارش ایرنا، تیم ویژه مبارزه با پولشویی آسیا- پاسفیک (APG) تا دو هفته در پاکستان حضور دارند. این تیم در مدت اقامت خود در اسلام‌آباد از هفتم تا نوزدهم اکتبر با وزیر کشور، وزیر خارجه، وزیر دارایی و رییس بانک مرکزی پاکستان دیدار کرده و در خصوص موضوعات تخصصی تبادل‌نظر می‌کنند.

ترکیه از عربستان توضیح می‌خواهد

مقامات ترکیه از عربستان سعودی خواسته‌اند توضیحی قانع‌کننده درباره سرنوشت جمال خاشقجی روزنامه‌نگار ناپدید شده این کشور ارایه کنند. رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه گفته که شخصا موضوع را دنبال می‌کند و منتظر گزارش پلیس است. به گزارش بی‌بی‎سی، مقام‌های ترکیه می‌گویند به این نتیجه رسیده‌اند که یک تیم ۱۵ نفره که از عربستان به استانبول آمده بودند جمال خاشقجی را در داخل کنسولگری عربستان به قتل رسانده‌اند. ریاض به‌شدت این موضوع را تکذیب می‌کند. خاشقجی از چهار روز پیش در ترکیه و پس از مراجعه به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است.

طالبان خواستار تحریم انتخابات شد

طالبان از مردم افغانستان خواست که انتخابات پارلمانی پیش رو را تحریم کنند. به‌گزارش رویترز، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، گفته: «امریکا از این انتخابات تنها برای مشروع سازی حضور و حاکمیتش استفاده می‌کند. مردم باید این انتخابات را تحریم کنند تا آنها با اهداف کثیفشان به نتیجه نرسند.» این بیانیه در حالی منتشر شده که تنها کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات باقی است و در این میان طالبان و داعش حملات خود را در سراسر افغانستان افزایش داده‌اند.

محاکمه 2 نخست‌وزیر پیشین پاکستان

نواز شریف و شهید خاقان عباسی نخست‌وزیران پیشین پاکستان، برای پاسخ به اتهام‌های مطرح شده علیه آنها، در دادگاه عالی لاهور حاضر می‌شوند. به ‌گزارش رویترز، نواز شریف نخست‌وزیر پیشین پاکستان، به‌دلیل مصاحبه جنجالی با روزنامه داون و متهم کردن سرویس‌های اطلاعاتی به بستن چشم‌هایشان در برابر حملات تروریستی بمبئی به خیانت متهم شده است. بیش از 150نفر در حملات مرگبار بمبئی کشته شدند که دهلی سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان را مقصر این حملات می‌داند.

 

ارسال نظر