کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۷۱

«عبادی» هنوز نخست‌وزیر عراق است

پارلمان عراق اعلام کرده است دولت کنونی تا زمان رأی اعتماد پارلمان به نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل دولت جدید، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. به‌گزارش ایلاف، ریاست پارلمان عراق گفته دولت کنونی با ریاست حیدر عبادی همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد تا زمانی که پارلمان به عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مکلف رای اعتماد برای تشکیل دولت جدید را بدهد. عبدالمهدی پس از انتخاب از سوی رییس‌جمهوری عراق، تلاش برای تشکیل دولت آینده عراق را آغاز کرده است.

برگزاری اجلاس مجالس «اوراسیا» در ترکیه

سومین اجلاس بین المجالس کشورهای اوراسیا از دوشنبه (امروز) در آنتالیای ترکیه آغاز شد. به گزارش ایرنا، این اجلاس پارلمانی با حضور روسای مجلس 20 و هیات‌های پارلمانی از 17کشور آسیایی و اروپایی به مدت سه روز برگزار می‌شود. ویتنام، ازبکستان، ترکمنستان، ترکیه، تایلند، تاجیکستان، سریلانکا، اسلواکی، صربستان، عربستان سعودی، روسیه، قطر، فیلیپین، پاکستان، مغولستان، لیتوانی، لائوس، کویت، قرقیزستان، کره‌جنوبی، قزاقستان، اردن، ژاپن، عراق، ایران، اندونزی، مجارستان، چین، کامبوج، بلغارستان، برونئی، بوسنی و هرزگوین، بلاروس، بحرین، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و افغانستان برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند.

کشته شدن 10پلیس افغان در حمله طالبان

در حمله طالبان در ولایت وردک افغانستان که یکشنبه رخ داد، دست‌کم ۱۰ پلیس کشته شدند. به‌گزارش رویترز، طالبان به سمت ساختمان دولتی در ولایت وردک تیراندازی کرده و در این حمله رییس پلیس به همراه ۹ مامور کشته شدند. حملات مکرر در ولایات استراتژیک افغانستان شامل وردک و غزنی نشان‌دهنده تقویت قوای طالبان است و این درحالی صورت گرفته که افغانستان در ۲۰ اکتبر سال جاری میلادی شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است.

اخبار ضد و نقیض در مورد خبرنگار سعودی

در خبری تایید  نشده جسد جمال خاشقجی خبرنگار منتقد عربستان سعودی، در یکی از محله‌های استانبول ترکیه کشف شده است. به‌گزارش الجزیره، پیش‌تر منابع امنیتی ترکیه اعلام کرده بودند، جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی که چند روز پیش بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده بود، کشته شده است. میدل ایست‌آی نوشته، این روزنامه‌نگار سعودی قبل از کشته شدنش شکنجه و جسدش تکه تکه شده بود. عفو بین‌الملل ترور خاشقجی را وحشتناک خوانده است.

 

ارسال نظر