کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۰۸۵

تبریک مقام‌های عراقی  به « نادیا مراد »

مقامات عراقی به نادیا مراد، دختر فعال ایزدی به خاطر دستیابی به جایزه نوبل صلح تبریک گفتند. به‌گزارش سومریه‌نیوز، در پیام تبریک عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مکلف عراق، آمده: «پس از مبارزه و رنجی که او، دیگر ایزدی‌ها و بقیه مردم عراق کشیده‌اند این کمترین چیزی است که نادیا مراد می‌تواند به آن برسد. دیگران از او تقدیر کردند آیا ما نباید یاد بگیریم که چگونه از شهروندانمان به خاطر فداکاری‌هایشان تقدیر کنیم؟» رییس‌جمهور عراق، رییس پارلمان عراق نیز به نادیا مراد تبریک گفته‌اند.

سرمایه‌گذاری ریاض در طرح انتقال گاز پاکستان

وزیر انرژی پاکستان گفته اعضای هیات اقتصادی عربستان سعودی، موافقت خود را در سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در طرح خط لوله گاز شمال به جنوب پاکستان اعلام کرده است. به‌گزارش داون، غلام سرورخان پس از پایان نشست دو جانبه با اعضای هیات عربستانی گفته عربستان برای احداث پالایشگاه بزرگ در بندر گوادر و همچنین سرمایه‌گذاری در دیگر پروژه‌های انرژی بسیار جدی است. وی هزینه ساخت این پالایشگاه را هشت میلیارد و 900 میلیون دلار اعلام کرده و گفته ساخت این پالایشگاه می‌تواند کمبودهای انرژی پاکستان را رفع کرده و به شکوفایی اقتصاد پاکستان کمک کند.

امارات 3.4 میلیارد دلار به بحرین کمک کرد

امارات 3.4 میلیارد دلار به دولت بحرین کمک کرد که به مرور به اقتصاد بحرین وارد می‌شود. به گزارش ایسنا، بر اساس تفاهمنامه مالی دو کشور، امارات به‌منظور کمک به وضعیت اقتصادی و خروج منامه از بحران‌ اقتصادی، 3.4میلیارد دلار به دولت بحرین کمک می‌کند. این کمک‌ امارات بطور اقساط از ماه آینده شروع می‌شود و تا پایان 2022 تکمیل خواهد شد. اخیرا عربستان، کویت و امارات یک بسته مالی به ارزش 10میلیارد دلار را در نظر گرفته‌اند تا از فروپاشی اقتصاد بحرین و سقوط ارزش پول ملی آن جلوگیری کنند.

«خاشقچی»  به جده  منتقل شده است

الجزیره گزارش داده جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی که پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شده، به عربستان منتقل شده است. گفته شده، خاشقچی اکنون در زندان شهر جده نگهداری می‌شود. درحالی که مسوولان ترکیه معتقدند او  همچنان در کنسولگری عربستان در استانبول است مسوولان سعودی گفته‌اند خاشقچی مدت کوتاهی پس از ورود به ساختمان کنسولگری آنجا را ترک کرده است.

 

ارسال نظر