کمیسیون اروپا: بودجه ایتالیا را بی‌غرض بررسی می‌کنیم

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۰۸۲

گروه جهان|  رییس کمیسیون اروپا گفت که این اتحادیه دخالتی در برنامه دولت ایتالیا در ارتباط با بودجه این کشور نخواهد داشت و آن را بدون غرض‌ورزی بررسی می‌کند.

به گزارش رویترز، ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا ضمن اعلام اینکه اتحادیه اروپا دخالتی در برنامه‌ریزی بودجه ایتالیا نخواهد داشت، گفت چنانچه نیاز باشد تغییراتی را در آن پیشنهاد خواهد کرد. او در گفت‌وگو با روزنامه اتریشی «در فالتر» افزود: «این قانون‌گذاران ایتالیایی هستند که باید قوانین و لوایحی را ارایه کنند و به تصویب برسانند که امکان دستیابی به اهداف این کشور در زمینه بودجه را فراهم آورد.» یونکر در ادامه گفت: «ما بی هیچ خشم یا شیفتگی، بودجه ایتالیا را بررسی خواهیم کرد و چنانچه لازم باشد تغییرات را توصیه می‌کنیم.»

این در حالی است که مناقشات بودجه بین اتحادیه اروپا و ایتالیا بالا گرفته و مقامات دو طرف مرتبا یکدیگر را تهدید می‌کنند. وزرای اقتصاد و دارایی منطقه یورو اخیرا در جریان نشستی در لوکزامبورگ تصمیم دولت ائتلافی ایتالیا به تعیین کسری بودجه 2.4 درصدی در برنامه بودجه 2018 تا 2021 را مورد انتقاد قرار دادند. یونکر هم در این نشست گفته بود: «مایل نیستیم بعد از بحران یونان، با بحران ایتالیا مواجه شویم. یک بحران از این دست، برای اروپا کافی بود. بهره‌مند سازی ایتالیا از ماده انعطاف‌پذیری در قواعد مالی اروپا، به منزله پایان کار یورو خواهد بود.»

 

ارسال نظر