قرارداد هند و روسیه بر سر خرید سامانه اس-400

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۹۹۳

گروه جهان|مقامات هند و روسیه روز جمعه در حضور نارندرا مودی و ولادیمیر پوتین، قراداد خرید پنج سامانه موشکی اس-400 به ارزش کلی 5.43میلیارد دلار را امضا کردند.

به گزارش ایرنا، این قرارداد با وجود تهدیدهای امریکا در رابطه با تحریم کشورهایی که به معاملات بزرگ و مهم تجاری با روسیه ادامه دهند، به امضا رسید. هند و روسیه همچنین قراردادی در ارتباط با همکاری فضایی با یکدیگر امضا کردند. به گفته مقامات هندی، بر اساس این قرارداد یک ایستگاه نظارت فضایی در نزدیکی شهر نوو سیبریک در روسیه برای هند احداث خواهد شد.

این سومین دیدار مودی و پوتین در سال جاری پس از یک دیدار غیررسمی در شهر سوچی در ماه مه و یک دیدار دوجانبه در حاشیه نشست کشورهای بریکس در آفریقای جنوبی در ماه جولای است. پوتین رییس‌جمهوری روسیه عصر پنجشنبه وارد دهلی‌نو شد و از فرودگاه مستقیما برای شرکت در ضیافت شام به محل سکونت مودی نخست‌وزیر هند رفت.

انتظار می‌رود در ادامه حضور هیات روسی در هند، دو کشور حدود 20 قرارداد دیگر با یکدیگر امضا کنند که از جمله آنها، قراردادهای دفاعی به ارزش بیش از 8 میلیارد دلار است که علاوه بر سامانه موشکی اس-400، خرید چهار کشتی جنگی جدید به ارزش 2.2 میلیارد دلار و خرید بالگردهای متوسط به ارزش 1.1 میلیارد دلار را نیز شامل می‌شود.

 

ارسال نظر