کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۳۶

برادر گولن به ۱۰ سال زندان محکوم شد

برادر فتح‌الله گولن رهبر سازمان فتو که به‌گفته مقامات آنکارا که در پشت پرده کودتای ۲۰۱۶ قرار دارد، به ۱۰سال‌ونیم زندان محکوم شد. به‌گزارش آناتولی، قطب‌الدین گولن که در حال حاضر به اتهام عضویت در یک سازمان تروریستی در زندان به سر می‌برد، به ۱۰ سال‌ونیم حبس محکوم کرد. قطب‌الدین گولن اعلام کرده از مشکلات سلامتی رنج می‌برد و اتهامات علیه خود را رد کرد و خواستار آزادی‌اش از زندان شد. تاکنون هزاران تن به اتهام عضویت در این سازمان از کار خود اخراج، تعلیق یا بازداشت شده‌اند.

۱۰ کشته در حمله انتحاری در افغانستان

در حمله یک مهاجم انتحاری به یک تجمع انتخاباتی در ولایت ننگرهار افغانستان دست‌کم ۱۰نفر کشته و ۱۴تن زخمی شدند. به‌گزارش یورونیوز، این انفجار در ولسوالی کامه روی داده و شمار دقیق قربانیان حمله مشخص نیست. هدف این حمله گردهمایی ناصرخان مهمند، یکی از نمایندگان مجلس بوده است. کارزارهای انتخاباتی نامزدان انتخابات پارلمانی افغانستان جمعه آغاز شد. این انتخابات قرار است در ۲۸ مهرماه برگزار شود.

بازداشت مسوول جمع‌آوری زکات داعش

وزارت کشور عراق اعلام کرده نیروهای امنیتی در استان کرکوک مسوول جمع‌آوری زکات داعش را بازداشت کردند. به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، یک منبع امنیتی عراقی نیز در استان دیالی از ناکام ماندن حمله داعش به دو پایگاه متعلق به حشد عشائری در این استان خبر داده است.

کمک 200 میلیون دلاری عربستان به بانک مرکزی یمن

پادشاه عربستان که پسرش خونین‌ترین جنگ تاریخ یمن را علیه این کشور به راه انداخته، دستور ارایه کمک 200 میلیون دلاری به بانک مرکزی یمن را داد. به‌گزارش خبرگزاری واس، ملک سلمان بن عبدالعزیز دستور کمک 200 میلیون دلاری به بانک مرکزی یمن را با هدف کمک به افزایش ارزش پول این کشور داده است. این خبرگزاری اعلام کرده این هدیه در کاهش مشکلات اقتصادی این کشور نقش خواهد داشت.

برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش نظامی تاریخ عمان

عمان بزرگ‌ترین رزمایش نظامی تاریخ خود را با عنوان «الشموخ 2» با حضور بیش از 70 هزار نیروی نظامی، امنیتی و شهری از اول اکتبر آغاز کرد که تا 4 نوامبر ادامه دارد. به‌گزارش ایرنا، این رزمایش با همکاری دستگاه‌های امنیتی، نظامی و سازمان‌های مدنی با هدف دستیابی به مهارت‌های رزمی و لجستیکی در زمینه عملیات نظامی با استفاده از فناوری و سلاح نوین و همچنین افزایش توانمندی و حفظ آمادگی عملیاتی نیروهای مسلح این کشور برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر