کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۷۴۸

تسهیلات ترکیه و عربستان  به تجار عراقی

نایب رییس اتاق بازرگانی بغداد گفته ترکیه علاوه بر گسترش روابط بانکی و بستن قراردادهای دو جانبه با بانک‌های عراقی به تاجران فعال در جنوب عراق تسهیلات اعطا می‌کند. به گزارش ایلنا، حکمت الدقاق گفته: ترکیه و عربستان در عراق سیاست‌های تشویقی تجاری و اقتصادی را در پیش گرفته‌اند. وی گفته مدل فعالیت تجاری عراق در حال تغییر است و این کشور از یک وارد کننده صرف به سمت صنعتی شدن می‌رود.

«مشرف» به پاکستان بازنمی‌گردد

رییس‌جمهوری پیشین پاکستان به‌دلیل ضعیف شدن بیش از حد به‌دلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص نمی‌تواند به کشور بازگردد. به‌گزارش داون، پرویز مشرف به اتهام تضعیف قدرت قانون اساسی و خیانت تحت محاکمه قرارد دارد. او ۲۰۱۶ پاکستان را ترک و برای مداوا به دوبی سفر کرد. مشرف به‌دلیل اعمال وضعیت فوق‌العاده که به حصر خانگی تعدادی از قضات ارشد و اخراج بیش از ۱۰۰ تن از آنها انجامید، مارس۲۰۱۴ به خیانت متهم شد.

مشارکت ۵۷درصدی در انتخابات اقلیم کردستان

یک منبع عراقی میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق را ۵۷.۹۶ درصد اعلام کرد. به‌گزارش ایسنا، یک منبع در کمیساریای عالی انتخابات اقلیم کردستان به سومریه‌نیوز گفته میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی کردستان عراق به ۵۷.۹۶ درصد رسید و این عدد شامل همه مناطقی می‌شود که در آن انتخابات برگزار شده است. در این رای‌گیری حدود سه میلیون تن از ساکنان اقلیم حق رای دارند.

ترکیه هنوز به‌دنبال عضویت در اتحادیه اروپاست

رییس‌جمهوری ترکیه گفته با انجام اصلاحات، برای ادامه روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مصمم است. به‌گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان درباره سفرش به آلمان گفته که ترکیه نباید برای عضویت در اتحادیه اروپا دچار مانع شود و امیدوار است آلمان در این زمینه به آنکارا کمک کند. درخواست رسمی ترکیه برای پیوستن به جامعه اروپا که بعدها به اتحادیه اروپا تغییر نام یافت، 14 آوریل 1987 ارایه شد و مذاکرات پر فراز و نشیب برای الحاق ترکیه از 3 اکتبر 2005 آغاز شده است.

 

 

ارسال نظر