هشدار مرکل درباره تخریب چندجانبه‌گرایی

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۷۴۲

گروه جهان| صدراعظم آلمان به رییس‌جمهوری امریکا درباره «تخریب و ضایع کردن» سازمان ملل متحد هشدار داد و از رویکرد چند جانبه‌گرایی ساز و کارهای جهانی دفاع کرد و گفت باور دارد که راه‌حل مشکلات جهان چندجانبه‌گرایی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل در کمپین انتخابات محلی در بایرن گفت: «بر این باورم که تباه کردن چیزی بدون آنکه چیز جدیدی جای آن ساخته شده باشد، واقعا خطرناک است.» صدراعظم آلمان افزود دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا از درک راه‌حل‌های برد-برد عاجز است و به جای آن، فقط یک برنده را در هر مذاکره بین‌المللی می‌جوید. ترامپ در دومین حضور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که او و دولتش ایدئولوژی جهانی شدن را رد می‌کنند و بر دکترین ملی‌گرایی تاکید دارند.

مرکل همچنین در رابطه با حملات بیشتر ترامپ به سازمان ملل به او هشدار داد. به‌گفته رییس‌جمهوری امریکا، حکمرانی جهانی شکلی از اجبار و سلطه‌گری است و ملل مسوول بایستی در مقابل آن بایستند. دیدگاه مرکل به دیدگاه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل شباهت دارد که در مجمع عمومی به ترامپ هشدار داد جهان امروز دچار هرج و مرج شده است.

مرکل پیش‌تر هم در رابطه با تصمیم ترامپ به وضع تعرفه مازاد بر واردات فولاد و آلومینیوم به امریکا، هشدار داده و گفته بود جنگ تجاری برنده‌ای نخواهد داشت و همگان از آن متضرر خواهند شد.

 

ارسال نظر