کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۶۷۲

فروش 300میلیون دلاری موشک به بحرین

وزارت خارجه امریکا با فروش موشک‌های هدایت و چند منظوره به ارزش 300 میلیون دلار به بحرین موافقت کرده است. به گزارش اللولوه بحرین، قرار است امریکا 120 فروند موشک از نوع موشک پرتاپ چندگانه هدایت شونده و 110 فروند موشک محصول شرکت لاکهید به بحرین بفروشد. قرارداد فروش 300 میلیون دلاری امریکا همچنین شامل آموزش، خدمات فنی و حمایت لوجستیکی نیز می‌شود.

هند سیاست را به صلح ترجیح می‌دهد

وزیر خارجه پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل گفته اسلام‌آباد به‌دنبال روابط با هند بر مبنای احترام متقابل و برابری است. شاه محمود قریشی با اشاره به اینکه دهلی برای سومین بار مذاکره با پاکستان را لغو کرده، گفته: «آن‌ها سیاست را به صلح ترجیح می‌دهند.» روابط هند و پاکستان اغلب پرتنش بوده است. هفته پیش هند نشست برنامه‌ریزی شده وزیر خارجه کشورش با همتای پاکستانی‌ را در اعتراض به درگیری‌های نظامی دو کشور در منطقه کشمیر لغو کرد.

ترامپ: چرا باید به ارتش عربستان کمک کنیم؟

رییس‌جمهوری امریکا که اخیرا با بی‌اعتنایی اوپک برای کاهش بهای نفت روبرو شده، گفته واشنگتن خواستار افزایش بودجه نظامی عربستان است. به‌گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در گفت‌وگو با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، بر ضرورت توقف کمک‌های مالی واشنگتن برای ارتش این کشور خاورمیانه‌ای تاکید کرده است. عربستان با مشکلات جدی اقتصادی روبروست و این در حالی است که بانک جهانی گفته عربستان با هزینه ۱۰.۳درصد از تولید ناخالص ملی در ۲۰۱۷ به یکی از کشورهایی تبدیل شده که بالاترین هزینه برای ارتش در جهان را داشته است.

انتقاد اردوغان از برخورد آلمانی‌ها با «اوزیل»

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، بار دیگر با انتقاد از نحوه برخورد مقامات فوتبال آلمان با «مسوت اوزیل» بازیکن ترک تبار این تیم، آن را ناشی از اعمال استانداردهای دوگانه خواند. به گزارش ایرنا، در آستانه رقابت‌های جام‌جهانی 2018 روسیه، اوزیل و ایلکای گوندوغان بازیکن ترک‌تبار تیم منچسترسیتی به‌دلیل عکس گرفتن با اردوغان مورد انتقاد قرار گرفتند. پس از حذف آلمان از رقابت‌های جام جهانی شرایط این 2 بازیکن از بد به بدتر تنزل یافت بطوری که اوزیل که خود را هدف حملات نژادپرستانه می‌دید، از فوتبال ملی خداحافظی کرد. اردوغان که به آلمان سفر کرده، گفته: «اگر بازیکنی آلمانی‌تبار که در ترکیه بازی می‌کند با مرکل دیدار کند، باید او را حلق‌آویز کنیم؟ این منطق قابل درک نیست.»

 

ارسال نظر