کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۰۰:۲۹:۵۹
کد خبر: ۱۳۰۵۸۲

مذاکره بدون پیش‌شرط واشنگتن با طالبان

مشاور ویژه امریکا در امور افغانستان گفته دولت ترامپ اندکی موضع خودش را تغییر داده تا در پرونده سازش با طالبان افغانستان پیشرفتی حاصل شود. به گزارش ایسنا، زلمای خلیل‌زاد گفته واشنگتن اکنون بدون تاکید روی پیش‌ شرط‌هایی که قبلا ذکر شده بود، گفت‌وگو می‌کند. طالبان بارها درخواست کابل برای مذاکره را رد کرده و دولت افغانستان را دولتی دست‌نشانده خوانده است. این گروه در مقابل خواستار مذاکره مستقیم با امریکاست.

تعطیلی کنسولگری امریکا در بصره

وزارت خارجه امریکا دستور تعطیلی و تخلیه کنسولگری خود در بصره عراق را به‌دلیل حمله‌های هفته‌های اخیر صادر کرده است. به گزارش یورونیوز، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، با تایید این خبر گفته در هفته‌های گذشته تهدیدها علیه کارکنان و اماکن امریکا افزایش یافته است. بصره در ماه‌های اخیر شاهد افزایش اعتراض‌ها به سوءمدیریت دولت بوده است.

عمران خان، گاومیش‌های نواز شریف را فروخت

دولت پاکستان با مزایده و فروش هشت راس گاومیش گران‌قیمت دفتر نخست وزیری پیشین، پول آن را به خزانه دولت واریز کرد. به گزارش جیو، این گاومیش‌ها در مقر عمران‌خان نخست‌وزیری پاکستان، نگهداری می‌شده و شیر آنها در اختیار نواز شریف نخست‌وزیرپیشین و خانواده‌اش قرار داده می‌شد. این گاومیش‌ها به قیمت دو میلیون و 300 هزار روپیه فروخته شده است.

نمایندگان  قطر  و  عربستان مذاکره کردند

امریکا نمایندگان قطر و عربستان را پشت میز مذاکره کشاند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس و همچنین مصر و اردن در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تشکیل جلسه داده است. این در حالی است که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، پس از این دیدار هم تاکید کرده تحریم قطر ضروری است. عربستان و متحدانش از ژوئن ۲۰۱۷ ضمن قطع مناسبات دیپلماتیک با قطر، دوحه را عملا محاصره کرده‌اند. میانجیگری امریکا، کویت و عمان تاکنون نتوانسته گره‌ای از این بحران دیپلماتیک باز کند.

عراق رتبه دوم شاخص فلاکت جهان

عراق برای چهارمین سال متوالی در رتبه اول کشورهای‌های عربی و دوم جهان از نظر فلاکت در شاخص خوشبختی که توسط موسسه گالوپ امریکا منتشر شده است قرار دارد. به گزارش ایرنا، جمهوری آفریقای مرکزی به‌دلیل درگیری‌های بسیاری که در آن رخ داده در صدر شاخص فلاکت کشورهای جهان قرار دارد.

 

ارسال نظر