کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۳۳۲

افغانستان: توان کنترل افزایش قیمت دلار را نداریم

افزایش ارزش دلار در برابر پول ملی افغانستان، رییس بانک مرکزی این کشور را به مجلس کشاند. به گزارش ماندگار، خلیل‌الله صدیق به نمایندگان افغانستان گفته بانک مرکزی این کشور توان کنترل و جلوگیری از بالا رفتن قیمت دلار در برابر افغانی را ندارد. به‌گفته صدیق، افزایش ناامنی، بحران‌های اجتماعی و کاهش تولید داخلی از مهم‌ترین عامل افزایش ناگهانی بهای دلار در برابر پول افغانی در چند روز اخیر شده است.

اعتراض برادر شاه اردن  به برنامه‌های اقتصادی

حمزه بن حسین برادر پادشاه اردن در اقدامی بی‌سابقه از وضعیت اقتصادی و نحوه مدیریت نهادهای دولتی این کشور انتقاد کرده و خواستار برخورد قاطع با فساد اداری شده است. به‌گزارش ایرنا، وی در توییتر نوشت شاید بهترین راهکار این باشد که روند ناکارآمد مدیریت نهادهای عمومی در کشور اصلاح شود. وی همچنین تأکید کرده باید با فساد اداری در اردن بطور جدی مقابله و با مفسدان اقتصادی به صورت قاطع برخورد شود. این احتمال وجود دارد که اگر دولت اردن نتواند از عهده مطالبات معیشتی مردم برآید، اعتراض‌های جدیدی آغاز شود.

طرح« زیمنس» برای پایان بحران برق عراق

شرکت زیمنس آلمان طرحی آماده کرده که با تولید 11هزار مگاوات برق به بحران برق عراق پایان دهد. به گزارش الصباح، جو کیسر رییس شرکت زیمنس گفته این شرکت و دولت آلمان با قاطعیت برای پیشرفت بخش برق عراق تلاش می‌کنند. راهکارهای زیمنس برای ارتقای بخش برق بر سه پایه بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت است. عراق روزانه به 23 هزار مگاوات برق نیاز دارد که خود می‌تواند 15 هزار و 700 مگاوات آن را تولید کند. عراق همچنین سه خط 400 مگاواتی جمعا به حجم 1200 مگاوات برق از ایران وارد می‌کند.

هند چند روستای پاکستان  را زیر آب برد

ده‌ها روستای پاکستان در پی بازشدن ناگهانی آب رودهای ستلج، راوی و چناب از سوی هند زیر آب رفت و ساکنان آنها خسارت‌های فراوانی دیدند. به‌گزارش تلویزیون دنیا پاکستان، این اقدام هند ده‌ها میلیارد روپیه به کشاورزان و روستانشینان پاکستانی خسارت وارد کرده و هزاران نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند. بیشتر روستاهایی که به زیر آب رفته نزدیک شهر مرزی سیالکوت قرار دارند و مردم این روستاها به مناطق مرتفع گریخته‌اند تا از طغیان مجدد آب در امان بمانند. گفته ‌شده ارتفاع آب در برخی نقاط به بیش از 300متر رسیده و برخی روستاهایی که در مسیر قرار گرفته بودند به کلی نابود شده‌اند.

 

ارسال نظر