پوتین: سامانه‌های دفاعی سوریه را تقویت می‌کنیم

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۲۴۴

گروه جهان| رییس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با همتای سوری خود تاکید کرد که سامانه دفاع هوایی سوریه را تقویت می‌کند و سامانه دفاع موشکی «اس 300» را به این کشور تحویل می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری سوریه، ولادیمیر پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با بشار اسد، اسراییل را مسوول سقوط هواپیمای روسی در لاذقیه دانست و اسد نیز سقوط هواپیمای روسی را که به کشته شدن سرنشینان آن منجر شد، به پوتین تسلیت گفت. دو طرف در این گفت‌وگو جدیدترین تحولات سیاسی سوریه و توافق بر سر «ادلب» و چگونگی اجرای آن را بررسی کردند.

هفته گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در اقدامی تعمدی با پوشش هواپیمای باری روسیه، وارد آسمان لاذقیه در شمال غرب سوریه شدند و واکنش دفاع هوایی این کشور نسبت به این تجاوز، منجر به سقوط هواپیمای روسی شد. وزارت دفاع روسیه رژیم‌صهیونیستی را مسوول سقوط هواپیمای باری خود معرفی کرد.

وزیر دفاع روسیه هم اعلام کرده کشورش ظرف دو هفته آتی ارتش سوریه را به سامانه‌ دفاع هوایی اس ۳۰۰ مسلح می‌کند. سرگئی شویگو افزود: «روسیه مصمم است که تدابیر لازم برای تامین امنیت نیروهای خود در سوریه را اتخاذ کند و ساختار سامانه‌های دفاع هوایی سوریه با رادارها و ادوات مراقبتی روسیه تجهیز می‌شوند.» سفارت اسراییل در مسکو از هرگونه اعمال نظر درباره مجهز شدن سوریه به سامانه اس ۳۰۰ اجتناب کرده است.

 

ارسال نظر