کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۰:۴۴:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۱۵۵

«ابوبکر بغدادی» به افغانستان رفته است

روزنامه فرامنطقه‌ای شرق‌الاوسط ادعا کرده ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش به افغانستان منتقل شده است. این روزنامه به نقل از منابع امنیتی و منابع آگاه در گروه‌های تندروی پاکستانی تایید کرده‌ که ابوبکر بغدادی به ایالت ننگرهار در شرق افغانستان منتقل شده است.

نامزدی نخستین زن عراقی برای ریاست‌جمهوری

یکی از نمایندگان زن سابق فراکسیون التغییر عراق از نامزدی‌اش برای پست ریاست‌جمهوری خبر داد. به‌گزارش روسیاالیوم، سروه عبدالواحد نماینده سابق فراکسیون التغییر درباره نامزد شدنش برای پست ریاست‌جمهوری گفته: «نامزد شدم تا نخستین گام را برای شکستن قاعده سهمیه‌بندی و توزیع پست‌ها بر اساس مولفه‌ها بردارم.»

قطر ارسال نامه برای نتانیاهو را تکذیب کرد

دولت قطر قاطعانه شایعات رسانه‌های اسراییلی درباره نامه ادعایی دوحه به دفتر نخست وزیر اسراییل را رد کرد. به گزارش النشره، دولت قطر این شایعات را در چارچوب کمپینی خواند که هدفش تحریف موضع قطر درباره مساله ملت فلسطین و حقوق آنهاست.

دستگیری جلاد داعش در «آدانا»

احمد عیسی جلاد مشهور داعش که طی درگیری در سوریه زخمی شده و در قالب پناهجوی سوری برای مداوا به ترکیه سفر کرده بود، هنگام بستری و مداوا در یک بیمارستان در آدانا دستگیر شد. به‌گزارش استار، این عضو داعش در زمان حضور در سوریه، اقدام به بریدن سر می‌کرده و تصاویر او هنگام ارتکاب جنایت بطور مکرر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. احمد عیسی با نام مستعار ابوایوب و عازوز هاببوش شناخته می‌شده بیش از 100 نفر را به قتل رسانده است.

ارتش پاکستان پایان اتهام‌زنی هند را خواستار شد

ارتش پاکستان خواستار پایان اتهام‌زنی هند شده و گفته اسلام‌آباد از برقراری صلح و امنیت در منطقه حمایت می‌کند.

به‌گزارش ایرنا، سخنگوی ارتش پاکستان گفته: «هند با لغو دیدار وزرای خارجه دو کشور در حاشیه اجلاس سازمان ملل و تبلیغات ضد پاکستانی، سعی می‌کند بر مشکلات داخلی‌اش سرپوش بگذارد.» هند سربازان پاکستانی را به نفوذ در خاک هند، کشتن سربازان هندی و مثله کردن اجساد متهم کرده است.

 

ارسال نظر