کاهش سطح مبادلات تجاری چین و کره‌شمالی

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۰:۴۲:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۱۵۰

گروه جهان| طبق آمارهایی که اداره گمرک چین اعلام کرد ارزش تجارت چین با کره‌شمالی در ماه‌های ژانویه تا اوت در قیاس با مدت زمان مشابه در سال گذشته، 57.8 درصد کاهش یافت و به 1.51 میلیارد دلار رسید.

به گزارش رویترز، واردات چین از کره‌شمالی در همین بازه زمانی 89.3 درصد کاهش داشته و به 143.6 میلیون دلار رسیده و صادرات از چین به کره‌شمالی هم با افتی 38.9 درصدی به یک 1.36 میلیارد دلار کاهش یافته است. پکن می‌گوید روابط بسیار دوستانه‌ای با کره‌شمالی دارد، اما از جمله کشورهایی است که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را به اجرا گذاشته و باعث شده است تا درآمد ارزی کره‌شمالی به‌شدت کاهش یابد. با وجود کاهش صادرات نفت و مواد سوختی از چین به کره‌شمالی، امریکا حدود دو ماه پیش از کمیته تحریم‌های سازمان ملل خواست خیلی سریع مانع از ارسال هرگونه محموله سوختی به کره‌شمالی شود.

واشنگتن در نامه خود انگشت اتهام را به سوی پکن و مسکو نشانه گرفت و اعلام کرد آنها در رساندن محموله‌های غیرقانونی سوخت به پیونگ‌یانگ درگیر بوده‌اند.

امریکا در این نامه مدعی شد که 760 هزار بشکه سوخت و تولیدات نفتی از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه مه به کره‌شمالی ارسال شده که بالاتر از سقف تعیین شده در تحریم‌ها

(500 هزار بشکه در سال) بوده است.

 

ارسال نظر