کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۹۱

نارضایتی FATF از اقدامات پاکستان

منابع آگاه گفته‌اند FATF احتمالا در گزارش ماه اکتبر خود، پاکستان را در لیست خاکستری باقی نگه خواهد داشت. به گزارش ایندین اکسپرس، سه ماه پس از آنکه پاکستان در فهرست خاکستری کارگروه ویژه اقدام مالی قرار گرفت، بخش سیاست‌گذاری منطقه آسیا-اقیانوسیه هنوز از اقدامات پاکستان برای مقابله با اقدامات تامین مالی پاکستان رضایت ندارد. از آنجایی که تاکنون برخی از نهادهای بین‌المللی نظیر صندوق پول، بانک جهانی، موسسه‌های رتبه بندی مودی، فیچ و اس‌اندپی رتبه اعتباری پاکستان را کاهش داده‌اند، باقی ماندن در فهرست خاکستری می‌تواند برای اقتصاد این کشور آسیب‌زا باشد.

افزایش نرخ سود

کارت‌های اعتباری در ترکیه

بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده نرخ حداکثر سودی که بانک‌های وام‌دهنده با کارت‌های اعتباری می‌توانند در هر ماه دریافت کنند را افزایش داده و از ماه اکتبر این سود برای تراکنش‌های لیره‌ای ۲.۲۵درصد و برای تراکنش‌های با ارزهای خارجی۱.۸۰درصد خواهد بود. به گزارش رویترز، همچنین نرخ حداکثر بهره برای وام‌های مشمول دیرکرد، به ۲.۷۵درصد برای لیره ترکیه و ۲.۳۰درصد برای ارزهای خارجی، افزایش یافته است. هفته پیش هم بانک مرکزی ترکیه تصمیم گرفت نرخ بهره اصلی خود را با ۶۲۵ صدم درصد افزایش به ۲۴ درصد برساند.

طالبان به‌دنبال تبادل زندانیان است

طالبان افغانستان به‎دنبال تبادل زندانی از طریق مذاکرات صلح با امریکا از جمله آزاد شدن پسر بنیان‌گذار شبکه حقانی و همین‌طور صدها زندانی دیگر هستند. به گزارش ان‌بی‌سی، یک فرمانده طالبان گفته: «نشست‌ها با مقام‌های امریکایی یا باید منجر به مذاکراتی موثرتر شده یا برای همیشه متوقف شوند. اگر آنها در مذاکراتشان در آینده صداقت داشته باشند پیشنهاد ما برای تبادل زندانی را خواهند پذیرفت.»

نشست  «اردوغان»  و «پوتین» درباره اوضاع ادلب

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه، و رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، در سوچی درباره همکاری‌های دو جانبه و مشکلات سازش در سوریه گفت‌وگو خواهند داد. به گزارش ایسنا، آنکارا پیش از نشست سوچی گفته بود هرگونه حمله به ادلب به منزله حمله به ترکیه است. از آنجایی که این موضع آنکارا با رویکرد روسیه برای آغاز حملات علیه تروریست‌ها به شکل مرحله‌ای تعارض دارد، پیش‌بینی شده این دیدار اختلافات دو طرف را حل نخواهد کرد.

 

ارسال نظر