کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۶۱۳

خروج بانک مرکزی عراق از فهرست تحریم اتحادیه اروپا

بانک مرکزی عراق از فهرست تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا در دوران رژیم صدام حسین بر موسسات مالی این کشور اعمال کرده بود، خارج شده است. به‌گزارش ایرنا، بانک مرکزی عراق اعلام کرده این اقدام پس از آن به نتیجه رسید که بانک مرکزی عراق به پیشرفت قابل توجهی در بهبود عملکرد و اجرای مقررات و استانداردهای بین‌المللی دست یافت. این بانک گفته به‌دلیل اصلاحات اخیر، موسسات مالی بین‌المللی مجاز خواهند بود برابر مقررات جدید با بانک مرکزی عراق معامله کنند زیرا اکنون به یکی از موسسات مالی معتبر برای تعامل در نزد موسسات بین‌المللی اروپایی تبدیل شده است.

مسکو زمان تحویل «اس۴۰۰» به ترکیه را اعلام کرد

معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرده سال آتی میلادی تجهیز ترکیه به سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ را آغاز می‌کند. به گزارش روسیا الیوم، یوری بوریسوف گفته: «با وجود تهدیدهای امریکا، ترکیه از قرارداد خرید سامانه‌های دفاع موشکی روسی اس۴۰۰ صرف نظر نکرده و بر اساس قرارداد منعقد شده، ترکیه تمامی این تجهیزات را در زمان تعیین شده، در ۲۰۱۹ به دست خواهد آورد.»

سقوط ارزش سهام در بورس عربستان

ارزش سهام در بازار بورس عربستان در پایان معاملات پنج‌شنبه با کاهش شش دهم درصدی، به‌شدت سقوط کرد. به‌گزارش رویترز، شاخص اصلی بازار بورس عربستان پنج‌شنبه 0.4 درصد کاهش یافت و به 7هزار و 591 واحد رسید، امری که در 6ماه گذشته بی‌سابقه گزارش می‌شود. همچنین سهام شرکت صنایع پایه عربستان «سابک» 1.2 درصد و شرکت بزرگ پتروشیمی صحرا نیز 1.1 درصد کاهش یافت. برخی تحلیل‌گران دلیل خروج سرمایه از عربستان و سقوط بورس را نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به موج بازداشت‌ها در این کشور می‌دانند.

موافقت عبادی با افزایش مقرری «حشد شعبی»

نخست‌وزیر عراق تصمیم به افزایش مقرری نیروهای حشد شعبی و برابر شدن مقرری آنها با دیگر نیروهای مسلح کشور گرفت. به‌گزارش ایسنا، دفتر رسانه‌ای حیدر عبادی اعلام کرده، کابینه به ریاست عبادی در جلسه خود با افزایش حقوق و امتیازات مالی نیروهای حشد شعبی از اول ماه اکتبر آتی موافقت کرد که این امر در چارچوب قانون بودجه از ذخایر فوق‌العاده صورت گرفته است.

 

ارسال نظر