کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۰:۲۸:۳۴
کد خبر: ۱۲۹۳۴۹

حیدر عبادی به بصره رفت

نخست‌وزیر عراق در راس هیأتی از وزرا وارد بصره شد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، حیدر عبادی پیشتر نیز در نشست فوق‌العاده‌ پارلمان با هدف بررسی رخدادهای بصره شرکت کرده بود. در این نشست وزرای کشور، بهداشت، شهرداری‌ها و منابع آبی نیز حضور داشتند. بصره در ماه‌های اخیر شاهد تظاهرات در اعتراض به کمبود خدمات عمومی و در صدر آنها آب شرب و برق بوده است. به‌گفته مقامات عراقی، گروهی عناصر خرابکار با نفوذ به درون تظاهرات مسالمت‌آمیز آن را به خشونت کشاندند. اخیرا دو فراکسیون پیروز انتخابات، فتح و سائرون، استعفای عبادی به‌دلیل ناتوانی در مدیریت بحران بصره را خواستار شده‌اند.

حمله  داعش به  مراسم  یادبود  احمد شاه مسعود

یک عامل انتحاری یک‌شنبه با منفجر کردن کمربند انفجاری خود در مراسم گرامیداشت احمدشاه مسعود دست‌کم ۲ نفر را کشت و ۹ تن دیگر را مجروح کرد. به‌گزارش یورونیوز، سخنگوی پلیس کابل این عامل انتحاری قصد حمله به تعدادی خودرو در مرکز شهر را داشته است. داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است. احمدشاه مسعود یکی از فرماندهان کاریزماتیک مقاومت چه در زمان اشغال افغانستان در زمان شوروی سابق و چه در زمان حکومت طالبان بود که ۱۷ سال پیش توسط عوامل القاعده کشته شد.

برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان عراق قطعی شد

سرانجام پس از کش‌وقوس بسیار با اعلام زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی، برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق قطعیت یافت. کمیسیون عالی انتخابات کردستان عراق اعلام کرده تبلیغات انتخاباتی از نیمه شب 11 سپتامبر آغاز و جریان‌های سیاسی تا نیمه شب 28 سپتامبر امکان تبلیغات خواهند داشت. اسامی تمامی کاندیداها نیز تصویب شده و بطور رسمی اعلام خواهد شد. بدین ترتیب تلاش برخی احزاب مانند جنبش تغییر برای تعویق انتخابات راه به جایی نبرده و انتخابات در 30 سپتامبر در کردستان عراق برگزار خواهد شد.

دیدار  رییس‌جمهور  جدید پاکستان  با  مقام عربستانی

پس از گذشت ساعاتی از مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید پاکستان وی با وزیر اطلاع‌رسانی عربستان دیدار کرده است. به‌گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، عواد بن صالح العواد، وزیر اطلاع‌رسانی عربستان در جریان این دیدار پیام تبریک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، و شاهزاده محمد بن‌سلمان ولیعهد این کشور، به مناسبت انتصاب پست رییس‌جمهوری پاکستان را به علوی ابلاغ کرده است. صالح العواد نشست دیگری را با عمران‌خان نخست‌وزیر جدید پاکستان، و شماری از مقام‌های ارشد برگزار کرد و در این نشست‌ها بر تقویت روابط میان ریاض ـ اسلام‌آباد تاکید کرد.

 

 

ارسال نظر