کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۶۸

تشدید فشارها بر عبادی برای استعفا

دو فراکسیون پیروز انتخابات پارلمانی عراق خواستار استعفای حیدر عبادی نخست وزیر این کشور، شدند. به گزارش یورونیوز، فراکسیون سائرون به رهبری مقتدا صدر که با کسب ۵۴ کرسی در انتخابات ضمن دعوت نخست‌وزیر به استعفا و انحلال کابینه‌اش خواستار تشکیل دولتی مقتدر برای پاسخگویی به مطالبات مردم شده است. سخنگوی فراکسیون فتح نیز به شکست دولت در حل بحران بصره اشاره کرده و خواستار استعفای دولت شده است.

توقف ثبت‌نام پناهجویان در ترکیه توسط سازمان ملل

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روند ثبت‌نام پناهندگان را در ترکیه متوقف می‌کند. فعالان حقوق پناهندگان در ترکیه نگران هستند آنکارا با صلاحیتی که به دست آورده، روند اخراج پناهندگان را سرعت بخشد و رسیدگی جدی به پرونده‌های مهاجران صورت نگیرد. به گزارش بی‌بی‌سی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفته به فعالیت‌های حمایتی خود از جمله ارایه خدمات مشاوره به پناهندگان ادامه خواهد داد. ترکیه میزبان میلیون‌ها پناهجوست.

چرخش سیاست امارات در برابر سوریه

یک روز پس از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه، امارات در واکنش به این نشست، خواستار بازنگری در سیاست کشورهای عربی نسبت به دمشق شد. به‌گزارش ایرنا، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات، کاهش نقش کشورهای عربی در تحولات سوریه را نگران‌کننده خوانده است. اتحادیه عرب نوامبر 2011، همزمان با فشارهای غرب بر نظام قانونی سوریه عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

فعالیت 240 شرکت امریکایی در جمهوری آذربایجان

در حال حاضر 240 شرکت امریکایی در حوزه‌های صنعتی، ساختمان، مخابرات، بانکی و دیگر عرصه‌های اقتصاد جمهوری آذربایجان فعال هستند. به‌گزارش وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان، در نیمه اول سال جاری گردش تجاری جمهوری آذربایجان و امریکا 476میلیون دلار بوده است. امریکا تاکنون بیش از 13میلیارد دلار در اقتصاد جمهوری آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده که بیش از یک میلیارد دلار آن در بخش‌های غیر نفتی سرمایه‌گذاری شده است.

 

ارسال نظر