چین و هند برترین قدرت‌های اقتصادی آسیا در 2018

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۶۵

گروه جهان|

آخرین تحقیقات صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که چین با داشتن 23 و و هند با 10 هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی به‌ترتیب جایگاه‌های اول و دوم فهرست قدرتمندترین کشورهای اقتصادی آسیا را در سال 2018 به خود اختصاص داده‌اند.

براساس گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان در سال 2018 صندوق بین‌المللی پول، بعد از کشورهای چین و هند، فیلیپین با داشتن 955 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی در حال پشت سر گذاشتن کشورهای آسیایی است و هم اکنون یکی از 10 کشور قدرتمند اقتصادی آسیا محسوب می‌شود. بر اساس تحلیل کارشناسان اقتصادی، بعد از فیلیپین کشورهای مالزی و اندونزی به خوبی با انعطاف‌پذیری و توسعه پایدار توانسته‌اند جایگاه خود را در بازارهای اقتصادی حفظ کنند و ارتقاء دهند و تایلند هم با رشد و پیشرفت در جهت صنعتی شدن، در حال پیمودن پله‌های ترقی و توسعه است.

در گزارش مذکور تعداد جمعیت و تغییرات جمعیتی نیز در نظر گرفته شده است، چرا که کشوری با جمعیت بالا باید دارای اقتصادی قوی باشد تا بتواند امکان اشتغال بیشتر برای جمعیت جوان خود را فراهم آورد. دو کشور هند و فیلیپین که بیشترین جمعیت جوانان را در منطقه آسیا دارند، به خوبی توانسسته‌اند اقتصادی توانمند ایجاد کنند. طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران با 430 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی در رتبه 27 جهانی قرار دارد.

 

ارسال نظر