کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۱۸۴

غرب کابل منطقه سبز امنیتی خواهد شد

رییس‌جمهوری افغانستان گفته غرب کابل نیز منطقه سبز خواهد شد و دولت برای تامین امنیت این بخش از شهر اقدامات اساسی انجام خواهد داد. اشرف غنی تاکید کرده این کار نیازمند بحث‌های همه‌جانبه است. به گزارش بی‌بی‌سی، منطقه سبز کابل که شدیدا محافظت شده است منطقه دیپلمات‌نشین پایتخت افغانستان به‌شمار می‌رود. غرب کابل منطقه‌ای عمدتا هزاره و شیعه‌نشین است که در ماه‌های اخیر شاهد حملات خونین از سوی داعش بوده است. بی‌توجهی دولت برای تامین امنیت این منطقه، خشم شماری از شهروندان را برانگیخته است.

نیجریه دومین تامین‌کننده آفریقایی گاز مایع ترکیه

نیجریه با ذخایر گاز طبیعی 5.1 تریلیون متر مکعبی دومین تامین‌کننده عمده گاز طبیعی مایع ترکیه در قاره آفریقا است. به گزارش آناتولی، بر اساس داده‌های سال 2015، ذخایر گاز طبیعی نیجریه تا 5.1 تریلیون متر مکعب تخمین زده می‌شود. نیجریه که در سال 1971 به اوپک درآمده یکی از 10 کشور اول از نظر ذخایر انرژی به حساب می‌آید. گاز مایع نیز یکی دیگر از محصولات تولیدی در بخش انرژی است که در این بخش نیز نیجریه با صادرات 27.5 میلیارد مترمکعبی این محصول پس از قطر، استرالیا و مالزی رتبه چهارم را از این نظر در اختیار دارد.

اعلام آمادگی مشروط عربستان و امارات برای دفاع از اسد

فیگارو نوشته که برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حاضرند بطور مشروط از بشار اسد رییس‌جمهوری سوریه، حمایت کنند. به گزارش این نشریه فرانسوی، برخی دولت‌های عربی در حال بررسی این مساله هستند که تعادل مناسب جهت تطبیق با واقعیت و اتفاقات جدید در سوریه کدام است. در این گزارش شرط کشورهای عربی دور شدن سوریه از ایران عنوان شده است. طبق اظهارات یک کارشناس عرب منطقه، دولت سوریه در میدان نبرد پیروز شده و اکنون می‌خواهد از طریق هم‌پیمان روس خود کشورهای حوزه خلیج فارس را به عادی‌سازی روابط ترغیب کند.

درگیری فیزیکی در جلسه فوق‌العاده پارلمان عراق

جلسه فوق‌العاده پارلمان عراق برای بررسی اوضاع خطرناک در بصره شنبه با درگیری فیزیکی بین نیروهای محافظ شخصی نخست‌وزیر و نیروهای حفاظت از پارلمان آغاز شد. به گزارش ایرنا، درگیری وقتی آغاز شد که نیروهای محافظ شخصی حیدر عبادی با سلاح وارد ساختمان پارلمان شدند و نیروهای حفاظت از پارلمان مانع آنها شدند امری که منجر به درگیری فیزیکی دو طرف شد.

 

ارسال نظر