کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۱:۴۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۹۰۹۴

سفر غیرمنتظره «متیس» به کابل

وزیر دفاع امریکا در چارچوب سفری غیرمنتظره جمعه به کابل رفت. به گزارش رویترز، جیمز متیس وزیر دفاع امریکا، به همراه ژوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش این کشور، راهی افغانستان شده است. گفت‌وگو درباره مذاکرات صلح با طالبان نیز از جمله دیگر محورهای سفر متیس به افغانستان است که پیش‌تر در گفت‌وگویی ابراز امیدواری کرده بود این مذاکرات منتج به نتیجه مطلوب شود.

لغو مقررات منع آمد و شد در بصره

دقایقی پس از اعلام فرماندهی عملیات بصره مبنی بر اجرای مقررات منع آمد و شد مقام‌های عراقی از لغو این مقررات خبر دادند. به گزارش اسکای‌نیوز، فرماندهی عملیات بصره گفته بود از ساعت سه بعدازظهر پنجشنبه تا اطلاع ثانوی منع رفت و آمد را در مرکز و شهرستان‌های بصره اجرا می‌شود. اما مقام‌های عراقی دقایقی بعد اعلام کردند این مقررات اجرا نخواهد شد. از آغاز تظاهرات استان بصره در ۸ جولای که در اعتراض به کمبود شدید در ارایه خدمات عمومی و به ویژه در بخش آب و برق، بیکاری حاد برگزار شد دست‌کم ۲۱ تن کشته شده‌اند.

آرزوی تاجر شدن یک تروریست

یکی از سرکردگان گروه تروریستی جبهه نصرت ۲۰۰ میلیون دلار از بودجه این گروه را در برخی کشورها سرمایه‌گذاری کرده است. به گزارش المیادین، صالح الحموی از رهبران سابق جبهه نصرت گفته ابومحمد الجولانی رهبر این گروه، آرزوی تاجر شدن را در سر می‌پروراند. وی در پیامی توییتری در پاسخ به این پرسش که در صورت دستیابی ترکیه به تضمین‌هایی برای عدم حمله به ادلب این گروه بطور کامل منحل خواهد شد، نوشته هدف از وضع قوانین توسط ترکیه برای این گروه و بلوکه کردن سرمایه‌های آن در این کشور تحت فشار گذاشتن این گروه برای منحل کردن خود است.

عمران‌خان: درگیر جنگ نیابتی نمی‌شویم

نخست‌وزیر پاکستان با تاکید بر اجرای دقیق قانون در دولت جدید این کشور، گفته اسلام‌آباد دیگر در هیچ جنگ نیابتی یا جنگ علیه تروریسم شرکت نخواهد کرد. به گزارش ایرنا، عمران‌خان گفته: «پاکستان در جنگ دیگری دخالت نخواهد کرد و هرگز نمی‌خواهد در جنگ علیه تروریسم به رهبری امریکا شرکت کند. حزب عمران خان زمانی که عربستان اسلام‌آباد را برای پیوستن به جنگ یمن تحت فشار قرار داده بود، شدیدا به این موضوع اعتراض کرده و به دولت وقت اعلام کرد که تنها، پارلمان حق تصمیم‌گیری در این خصوص را دارد.

 

ارسال نظر