افزایش عوارض گمرکی در اندونزی برای حفظ روپیه

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۰۰۳

گروه جهان| مسوولان مالی اندونزی با افزایش عوارض گمرکی بر 900 قلم کالای وارداتی و توقف اجرای بسیاری از طرح‌های ملی، گام‌های مهمی برای جلوگیری از سقوط بیشتر ارزش روپیه (پولی ملی) برداشتند.

به گزارش رسانه‌های اقتصادی جنوب شرق آسیا، بسیاری از کالاهای مصرفی و خوراکی از جمله خاویار، شکلات و انواع خودرو خارجی از جمله کالاهایی هستند که مشمول مالیات‌های بیشتر شده‌اند. گزارش‌های نهادهای اقتصادی اندونزی حاکی از این است که ارزش روپیه در روزهای اخیر در برابر ارزهای خارجی به ویژه دلار امریکا کاهش شدیدی داشته است. روز سه‌شنبه هر دلار امریکا در برابر 14 هزار و 825 روپیه در بازارهای ارزی اندونزی معامله شد که کارشناسان اقتصادی آسیا از آن به عنوان بدترین سقوط واحد پولی مالزی در دو دهه اخیر یاد کردند.

مسوولان گمرکی اندونزی از روز گذشته 900 قلم از انواع کالاهای مصرفی را در فهرست اقلام لوکس قرار دادند و واردات آنها با افزایش شدید مالیات گمرکی همراه شد. انواع مواد خوراکی از جمله چای، قهوه، پاستا و بستنی در زمره این اقلام قرار دارد. مولیانی ایندراواتی وزیر امور مالی اندونزی به رسانه‌های این کشور گفت: محدودیت‌های وارداتی اقلام بیشتری را شامل می‌شود که فهرست کامل آنها به زودی منتشر خواهد شد. او همچنین تاکید کرد: مسوولان با همه افرادی که در اندونزی از وضعیت کنونی سوء‌استفاده کنند، برخورد قانونی خواهند داشت.

 

ارسال نظر