ترزا می: همه‌پرسی مجدد خیانت به دموکراسی است

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۷۶۱

گروه جهان|  پس از انتشار یک سری گزارش‌ها درباره اینکه رقبای نخست وزیر بریتانیا در حزب محافظه‌کار می‌خواهند طرح‌های پیشنهادی در خصوص نحوه جدایی از اتحادیه‌ اروپا را منتشر کنند، ترزا می‌تاکید کرد بر سر برنامه‌های دولت خود برای برگزیت سازش نخواهد کرد. او همچنین برگزاری همه‌پرسی مجدد درباره خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد و گفت این ایده را به منزله خیانت به دموکراسی در بریتانیا می‌داند.

به گزارش رویترز، بریتانیا و اتحادیه اروپا حداکثر تا دو ماه دیگر بایستی بر سر طرح جدایی توافق کنند. ترزا می‌به‌دنبال عملی‌کردن برنامه برگزیت تجارت محور با جلب حمایت حزب محافظه‌کار و دیگر نیروهای سیاسی کشور است. اتحادیه اروپا در ابتدا از این برنامه که به طرح چکرز معروف است استقبال کرد، اما همچنان قرار است یک سری مذاکرات دشوار برای نهایی‌کردن این طرح صورت بگیرد. ترزا می‌در مطلبی که در روزنامه ساندی تلگراف منتشر شد، نوشت: «امتیازات در قبال طرح پیشنهادی چکرز اگر مطابق با منافع ملی ما نباشند، من تسلیم فشارها برای پذیرفتن آنها نخواهم شد.»

این طرح قرار است بریتانیا را در یک منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا مختص کالاهای تولیدی و کشاورزی حفظ کند؛ اما برخی حامیان برگزیت معتقدند که در نتیجه این طرح بخش‌هایی از اقتصاد بریتانیا همچنان مشمول قوانین تعیین شده در بروکسل خواهند ماند.

 

ارسال نظر