پرچم نیمه افراشته کاخ سفید برای درگذشت مک‌کین

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۰۰:۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۵۰۸

گروه جهان|

پس از حمله منتقدان به دونالد ترامپ در ارتباط با واکنش او به مرگ سناتور جان مک‌کین، رییس‌جمهوری امریکا اعلام کرد که پرچم کاخ سفید دوباره به حالت نیمه برافراشته در می‌آید.

به گزارش بی‌بی‌سی، پرچم بعضی از ساختمان‌های دولت فدرال در واشنگتن روز دوشنبه فقط دو روز بعد از درگذشت سناتور مک‌کین دوباره به حالت کاملا برافراشته درآمد که خیلی سریع‌تر از انتظارات در چنین موقعیت‌هایی بود. ترامپ پس از درگذشت این سناتور برجسته تنها در پیامی در توییتری درگذشت او را به خانواده‌اش تسلیت گفت، اما به خدمات او ادای احترام نکرد. مک‌کین از منتقدان دونالد ترامپ بود و روابط متشنجی با او داشت.

ترامپ پیش از آنکه اعلام کند پرچم‌ها دوباره نیمه برافراشته خواهد شد، سوالات رسانه‌ها درباره پرچم را نادیده گرفته بود. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با وجود اختلافات ما در زمینه‌های سیاسی و در عالم سیاست، من برای خدمات سناتور جان مک‌کین به کشورمان احترام قائلم و به احترام او دستور نیمه برافراشته ماندن پرچم‌های ایالات متحده تا روز خاکسپاری را داده‌ام.» او همچنین تایید کرد که در مراسم بزرگداشت مک‌کین در پایان هفته شرکت نمی‌کند. جورج دابلیو بوش و باراک اوباما روسای‌جمهوری پیشین در مراسم بزرگداشت مک‌کین در کلیسای جامع واشنگتن سخنرانی خواهند کرد. مایک پنس معاون رییس‌جمهوری هم روز جمعه در پایتخت در مراسمی به احترام او نطق می‌کند.

 

ارسال نظر