نقض تحریم‌های کره‌شمالی توسط کره‌جنوبی

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۰۰:۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۲۶۰

گروه جهان|

آمارهای گمرکی کره‌جنوبی نشان می‌دهند که سئول یک میلیارد وون معادل ۸۹۳ میلیون دلار از موارد تحریمی به کره‌شمالی ارسال داشته که این مساله نگرانی‌هایی را درباره احتمال متشنج شدن روابط این کشور با امریکا در پی داشته است. به گزارش رویترز، کره‌جنوبی در تلاش است تا همکاری‌های خود را با کره‌شمالی افزایش دهد و این در حالی است که امریکا در راستای هدف خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، همچنان پیونگ‌یانگ را تحت فشار قرار داده و خواستار ادامه تحریم‌ها علیه کره‌شمالی است.

بر اساس داده‌های گمرک که توسط چیونگ یانگ سئونگ قانون‌گذار اپوزیسیون کره‌جنوبی منتشر شده، سئول در ماه‌های ژوئن و جولای حدود ۱۱۳ تن مواد و تجهیزات از جمله فولاد، مس، نیکل و آب‌گرمکن، به کره‌شمالی فرستاده که برخی از این موارد در فهرست تحریم‌های شورای امنیت علیه کره‌شمالی هستند. شین بئوم چول، پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات سیاسی شهر آسان گفت نقض این تحریم‌ها می‌تواند اختلاف نظر با امریکا درباره چگونگی مدیریت مساله کره‌شمالی را تشدید کند.

در همین حال، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا با انتقاد از کره‌شمالی و متهم کردن چین به تعلل در پیشبرد گفت‌وگوهای هسته‌ای، سفر آتی مایک پومپئو وزیرخارجه امریکا به پیونگ‌یانگ را لغو کرده است. قرار بود پومپئو برای پیگیری روند غیراتمی شدن کره‌شمالی به این کشور سفر کند.

 

ارسال نظر