کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۰۰:۵۷:۵۳
کد خبر: ۱۲۸۰۰۹

اردوغان: مقابل کودتای اقتصادی می‌ایستیم

پس از آنکه دو موسسه رتبه‌بندی امریکایی رتبه اعتباری ترکیه را به «پر ریسک» برای سرمایه‌گذاری تنزل دادند، رجب طیب اردوغان گفته با این بازی مقابله خواهد کرد. به گزارش رویترز، موسسه‌های مودی و استاندارد‌اند پورز اخیرا سرمایه‌گذاری در ترکیه را پرریسک اعلام کردند. لیر ترکیه امسال ۴۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است.

هشدار امریکا به اتباعش درباره سفر به عراق

وزارت خارجه امریکا به اتباعش درباره سفر به عراق هشدار داده و وضعیت عراق را در سطح خطر درجه چهار توصیف کرده است. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه امریکا اعلام کرده، شهروندان امریکایی در عراق شدیدا در معرض خشونت و ربوده شدن هستند. امریکا همواره به شهروندانش درباره سفر به کشورهایی که از ثبات امنیتی کمتری برخوردارند، هشدار می‌دهد.

رایزنی برای آتش‌بس کابل و طالبان در عید قربان

شورای عالی صلح و شورای علمای افغانستان از حکومت و طالبان خواسته‌اند تا در روزهای عید قربان آتش‌بس اعلام کنند. بی‌بی‌سی نوشته، به نظر می‌رسد دو طرف درباره آتش‌بس کوتاه‌مدت توافق دارند اما یک منبع معتبر گفته امریکا در تلاش است تا طالبان را به رعایت آتش‌بس دوماهه متقاعد کند؛ زمانی که انتخابات پارلمانی قرار است برگزار شود.

شبکه گاز شهری در عراق ایجاد می‌شود

وزیر نفت عراق از برنامه‌ریزی برای لوله‌کشی گاز مایع به جای کپسول‌های گاز برای استفاده شهروندان خبر داد. به گزارش سومریه‌نیوز، عراق درحال حاضر فاقد شبکه گازشهری است و انرژی مصرفی در بخش مسکونی و عمومی در این کشور 37 میلیون نفری عمدتا از طریق کپسول‌های گاز، نفت سفید و نیز برق تامین می‌شود. عراق یازدهمین کشور جهان از نظر میزان ذخایر گاز طبیعی با حدود 112 هزار میلیارد متر مکعب است.

مرکل به آذربایجان و ارمنستان می‌رود

صدراعظم آلمان درنظر دارد به کشورهای قفقاز از جمله جمهوری آذربایجان، گرجستان و ارمنستان سفر ‌کند. به گزارش رویترز، مرکل این سفر دوره‌ای را با دیدار از گرجستان در ۲۳ ماه اوت آغاز می‌کند سپس به ارمنستان و در نهایت به آذربایجان می‌رود. مرکل در ایروان و باکو درباره موضوعاتی از جمله منابع انرژی آذربایجان و همچنین مساله قره باغ گفت‌وگو خواهد کرد.

 

ارسال نظر