کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۶۷۶

سقوط پایگاه نظامی در پی حملات طالبان

طالبان پس از دو روز درگیری در شمال افغانستان، پایگاه نظامی «چینی‌ها» را به کنترل خود درآورند. این پایگاه در ولسوالی غورماچ در استان فاریاب قرار دارد و بنا بر اعلام وزارت دفاع در جریان این حملات دست‌کم ١٧ سرباز کشته شده‌اند. سقوط این پایگاه پس از آن روی داد که بیش از ٤٠ نیروی امنیتی خود را تسلیم طالبان کردند. نیروهای طالبان با کنترل بر این کمپ ارتش، شمار قابل‌توجهی تانک و مهمات نظامی به دست آورند.  

عراق نظارت امریکا را بر بانک‌هایش رد کرد

در پی انتشار اخباری مبنی بر قرار دادن پنج بانک عراقی در فهرست سیاه توسط بانک مرکزی امریکا، بانک مرکزی عراق هرگونه نظارت امریکا را بر بانک‌های این کشور را رد کرد. به گزارش ایرنا، سخنگوی رسمی بانک مرکزی عراق اعلام کرده اخبار مربوط به صدور فهرست‌هایی مبنی بر نظارت بر تعدادی از بانک‌های عراقی توسط طرف‌های خارجی (امریکا) صحت ندارد. باسم عبدالهادی هدف از انتشار اینگونه اخبار را تزلزل در بازار عراق و تضعیف ارزش پول ملی عراق در برابر ارز خارجی (دلار) عنوان کرده است.

مخالفت اردن با اجرای «معامله قرن »

پادشاه اردن در مذاکرات غیر علنی اخیر خود با مقامات امریکایی تاکید کرده که اجرای هر طرح یا معامله‌ای در خصوص مساله فلسطین بدون موافقت فلسطینی‌ها محال است. به گزارش رای‌الیوم، عبدالله دوم در این مذاکرات گفته عربستان، مصر یا اردن به صورت جمعی با فردی نمی‌توانند به اجرای طرح صلح امریکایی موسوم به معامله قرن یا هر طرح دیگری در خصوص مساله فلسطین، مادام که نهادهای بزرگ فلسطینیان با آن موافقت نکرده‌اند، کمکی کنند. طرح موسوم به معامله قرن از جمله شامل انضمام کامل قدس به سرزمین‌های اشغالی است.

۲۰ تا ۳۰ هزار داعشی در عراق و سوریه

سازمان ملل اعلام کرده با وجود شکست داعش و توقف روند پیوستن خارجی‌ها به صفوف آن اما این گروه تروریستی همچنان بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تروریست‌ در عراق و سوریه هستند. به گزارش میادین، همچنین بین ۳ تا چهار هزار عنصر داعش در لیبی هستند در حالی که تعدادی از عناصر فعال داعش راهی افغانستان می‌شوند. تیم نظارت بر تحریم‌ها گزارش‌های مستقلی را هر شش ماه به شورای امنیت سازمان ملل درباره داعش و القاعده ارایه می‌کند که در فهرست تروریست‌های سازمان ملل قرار دارند.

 

 

ارسال نظر