ختم دادرسی پرونده رییس کمپین انتخاباتی ترامپ

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۷۶۷۴

گروه جهان|

دادرسی پرونده بانکی و مالیاتی پل مانافورت رییس پیشین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، مختومه اعلام شد و دادگاه قرار است بزودی رای خود را صادر کند.

به گزارش فاکس نیوز، تیم رابرت مولر دادستان ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 امریکا، در جریان تحقیقات خود پل مانافورت 69 ساله را به فرار مالیاتی، کلاهبرداری بانکی و عدم اظهار بخش زیادی از درآمد حاصله از فعالیت خود در اوکراین به سرویس درآمد داخلی امریکا، متهم کرده است. مانافورت همچنین متهم است که در زمان همکاری با ستاد ترامپ میلیون‌ها دلار وام بانکی را با کلاهبرداری اخذ کرده است. اتهاماتی که در دادگاه ویرجینیا علیه مانافورت بررسی شدند، هیچ ارتباطی با احتمال تبانی با روسیه در کارزار انتخاباتی نداشتند. پیشتر در یک جلسه رسیدگی قاضی فدرال وکلای مولر را به سوءاستفاده از منافورت متهم کرد و گفته بود: «فساد بانکی منافورت برای شما مهم نیست. به دنبال اطلاعاتی هستید که او می‌تواند برای تعقیب قضایی یا استیضاح رییس‌جمهوری در اختیار شما بگذارد.»

مانافورت اتهامات مطرح شده در این دادگاه را نپذیرفته و اعلام بی‌گناهی کرده است. اما هفته پیش ریک گیتس شاهد اصلی پرونده و شریک کاری پیشین مانافورت در توافق با دولت در این پرونده همکاری کرد و شهادت داد که به همراه مانافورت مرتکب کلاهبرداری بانکی و مالیاتی شده‌اند. دیروز نیز جیمز برنان معاون بانک فدرال سیوینگز درباره وام پرداختی به مانافورت شهادت داد و گفت استیفن کاک رییس بانک به امید عضویت در کابینه ترامپ با پرداخت 16 میلیون دلار وام به مانافورت موافقت کرده است.

دادگاه مانافورت اولین محاکمه علنی بود که در پی تحقیقات بازرس ویژه (مولر) برگزار شد. اما مشکلات حقوقی مانافورت با این دادگاه به پایان نمی‌رسد و همچنان اتهامات دیگری از جمله توطئه علیه امریکا، پولشویی و اظهارات کذب علیه او مطرح است. هجده اتهام مطرح شده علیه مانافورت در صورت اثبات، تا سی سال حبس خواهند داشت.

 

 

ارسال نظر