حضور رییس‌جمهوری سابق آرژانتین در دادگاه به اتهام فساد

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۲۷۶۷۲

گروه جهان|

رییس‌جمهوری پیشین آرژانتین با حضور در دادگاه، اتهامات فساد مطرح شده علیه خود را رد کرد و آنها را سیاسی خواند. او همچنین با اعلام اینکه اقدامات قضایی به منظور کنار گذاشتن او از انتخابات سال آتی صورت گرفته‌اند، این اقدامات را محکوم کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کریستینا فرناندز رییس‌جمهوری سابق آرژانتین در دادگاهی در بوینس‌آیرس حضور یافت، اما از سخن گفتن امتناع کرد. در مقابل، او در بیانیه‌ای مکتوب گفت که اتهامات وارد شده از سوی کلودیو بونادیو قاضی فدرال، نادرست است و انگیزه آنها سیاسی بوده است. در ارتباط با این پرونده فساد، 15 نفر دستگیر شده‌اند که از جمله آنها مدیران اقتصادی شرکت‌های ساختمانی و مقامات سابق فعال در دولت در سال‌های 2007 تا 2015 هستند.

این پرونده فساد براساس تحقیقاتی شکل گرفته که توسط روزنامه «لا ناسیون» درباره بیش از یک دهه فساد توسط دولت‌های فرناندز و همسرش نستور کرچنر رییس‌جمهوری فقید آرژانتین انجام شده است. فرناندز که بیشتر با نام خانوادگی همسرش کرچنر شناخته می‌شود، از زمان کناره‌گیری از قدرت با اتهاماتی از قبیل پولشویی، مال اندوزی غیرقانونی و همچنین تقلب روبرو شده است. کلودیو بونادیو قاضی فدرال آرژانتینی، در دسامبر گذشته از قانون‌گذاران خواست تا مصونیت قضایی فرناندز را لغو کنند تا مجوز بازداشت او صادر شود.

پس از آنکه نشریه آرژانتینی لاناسیون اول اوت گزارش داد که رشوه‌های چند میلیونی توسط راننده یک وزارتخانه دولت به اقامتگاه‌های کرچنر در زمان ریاست‌جمهوری او تحویل داده شده است، پرونده‌ای به جریان افتاد و در پی آن بیش از ۱۲ مقام سابق دولتی و چهره تجاری بازداشت شدند. سوابق مربوط به پول‌های تحویل داده شده توسط این راننده که گفته شده پول‌های پرداختی از جانب رهبران تجاری در ازای قراردادهای دولتی بودند، پایه و اساس این تحقیقات را تشکیل می‌دادند.

 

ارسال نظر