سومین نشست رهبران دو کره سپتامبر برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۰:۴۱:۴۷
کد خبر: ۱۲۷۵۹۰

گروه جهان|

مقام‌های ارشد دو کره در دیدار دیروز (دوشنبه) خود، تاریخی را برای نشست و گفت‌وگو میان رهبران دو کشور تعیین کردند. قرار است سومین نشست رهبران دو کره ماه سپتامبر برگزار شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، دیدار کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی و مون جائه‌این رییس‌جمهوری کره‌جنوبی سومین نشست دو طرف و بخشی از اقدامات برای احیای روابط دو کره تلقی می‌شود. سئول و پیونگ‌یانگ که یک مرتبه در آوریل و بار دیگر در ماه مه دیدار داشتند، پیش‌تر توافق کرده بودند تا یک مرتبه دیگر هم در پاییز جلسه‌ای برگزار کنند.

گزارش‌های رسیده از نشست دیروز مقامات ارشد دو کشور حاکی از آن است که دیدار سپتامبر در پیونگ‌یانگ برگزار می‌شود.

دیدار دیروز مقامات ارشد دو کرده در ساختمان تحت نظارت کره‌شمالی در روستای مرزی پانمونجوم و در حالی برگزار شد که نگرانی‌هایی درباره اقدامات کره‌شمالی در جهت متوقف کردن برنامه‌ هسته‌ای وجود دارد. ریاست هیات کره‌جنوبی در این نشست به ریاست چو میونگ‌گیون از مقام‌های وزارت اتحاد دو کره در سئول بر عهده داشت و نام گوآن‌پیو از معاونان رییس‌جمهوری کره‌جنوبی و مسوول رسیدگی به مساله اتمی کره‌شمالی در سئول، او را همراهی می‌کرد. ریاست هیات کره‌شمالی را نیز ری سون‌گوون رییس آژانس مسوول امور دو کره در پیونگ‌یانگ بر عهده داشت.

در آغاز این نشست رییس هیات کره‌شمالی با لحنی مثبت شروع به سخنرانی و روابط کنونی دو کره را به «دوستانی بسیار نزدیک» تشبیه کرد که کسی نمی‌تواند بین آنها قرار بگیرد. او به هیات کره‌جنوبی گفت: «ما با تمایل به نتیجه بخش بودن این گفت‌وگوها گردهم آمده‌ایم. تداوم مذاکرات در نشست رهبران دو کره به روابط دوجانبه کمک می‌کند.»  این در حالی است که یک رسانه کره‌شمالی روز یکشنبه سئول را به پیروی کورکورانه از واشنگتن و نادیده‌گرفتن خواسته‌های پیونگ‌یانگ، متهم کرده بود.

 

ارسال نظر