کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۵۲۴

اردوغان: ترامپ کشیش امریکایی را به ما ترجیح داد

رجب طیب اردوغان با انتقاد از اقدامات اخیر امریکا علیه کشورش گفته: «واقعا تاسف‌بار است که دولت امریکا، یک کشیش امریکایی محکوم به اقدامات تروریستی را به متحد استراتژیک خود در ناتو ترجیح داده است.» به گزارش یورونیوز، رییس‌جمهوری ترکیه همچنین به ترامپ هشدار داده که نمی‌تواند ترکیه را تهدید کند. اشاره اردوغان به کشیش امریکایی است که ۲۱ ماه است به اتهام هواداری از کودتای ۲۰۱۶ در ترکیه زندانی و در حصر است. دولت ترامپ تهدید کرده بود اگر ترکیه اندرو برونسون را آزاد نکند، تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع خواهد کرد. با مخالفت ترکیه، روابط آنکارا و واشنگتن متشنج شد و امریکا تحریم‌هایی را علیه ترکیه وضع کرد.

مذاکره طالبان برای راه‌اندازی دفتر در ازبکستان

یک هیات از طالبان افغانستان برای راه‌اندازی یک دفتر سیاسی در شهر تاشکند با دولت ازبکستان رایزنی کرد. به گزارش دیلی‌میل، هیات بلندپایه طالبان به سرپرستی شیر عباس استانکزی مسوول دفتر سیاسی، از 10-7  اوت با مقام‌های ارشد تاجیکستان برای راه‌اندازی یک دفتر سیاسی مذاکره کرده است.

اتحادیه اروپا از عربستان توضیح خواست

اتحادیه اروپا از حکومت عربستان خواسته‌ تا درباره بازداشت فعالان حقوق زنان اطلاعاتی ارایه کند. انتقاد از بازداشت فعالان سعودی سبب شده تا عربستان روابط دیپلماتیک و تجاری خود با کانادا را کاهش دهد. عربستان سفیر کانادا را اخراج کرده، سفیر خود را فراخوانده و روابط اقتصادی جدید با کانادا را به حال تعلیق در آورده است. وزارت خارجه کانادا خواستار آزادی کنشگران مدنی و فعالان حقوق زنان شده بود. در پی واکنش تند عربستان، وزیر خارجه کانادا دوباره تاکید کرد کشورش همواره از حقوق بشر حمایت می‌کند، و حقوق زنان نیز حقوق بشر است.

معترضان بصره گذرگاه مرزی با کویت را بستند

ده‌ها معترض عراقی در ادامه اعتراضات خود به اوضاع بد خدمات رسانی در استان بصره گذرگاه مرزی این کشور با کویت را بستند. به گزارش روسیا الیوم، معترضان یکشنبه ضمن محکومیت عدم پاسخگویی دولت عراق به خواسته‌هایشان، خواستار تداوم تظاهرات شدند. معترضان همچنین اعلام کردند در صورت عدم پاسخ‌گویی به خواسته‌هایشان خصوصا در رابطه با پرونده ایجاد فرصت‌های شغلی اعتصاب خواهند کرد. حدود یک ماه پیش اعتراض به شرایط بد خدمات‌رسانی و معیشتی از بصره آغاز شد و پس از آن به استان‌های دیگر نیز کشیده شد.

 

 

ارسال نظر