کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۴۴۵

توافق عبادی با ۳ گروه برای تشکیل دولت آینده عراق

ائتلاف نصر به رهبری حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق، از دستیابی به توافقی با سه گروه سیاسی درباره تشکیل دولت آتی خبر داده است. به گزارش ارم‌نیوز، سه گروه سیاسی ائتلاف عبادی با آنها اعلام توافق کرده ائتلاف سائرون (دارای بالاترین آراء در انتخابات) مورد حمایت مقتدی صدر ائتلاف حکمت به رهبری عمار حکیم و ائتلاف وطنیه به رهبری ایاد علاوی معاون رییس‌جمهوری عراق هستند.

آغاز تمرین مرزبانی جمهوری آذربایجان در خزر

تمرین‌های تاکتیکی مشترک گارد ساحلی و یگان‌های واکنش سریع نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان در آب‌های ساحلی دریای خزر آغاز شده است. به گزارش ایرنا، این تمرینات در قالب برنامه راهبردی امنیت دریایی جمهوری آذربایجان و با هدف حفاظت بهتر مرزها و مبارزه اثربخش با تهدیدهای احتمالی در آب‌های ساحلی و ارتقای توانمندی رزمی نیروی مرزبانی این کشور برگزار می‌شود.

رد میانجیگری کویت میان عربستان و کانادا

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم کویت برای میانجی‌گری میان عربستان و کانادا، برخی منابع کویتی این گمانه‌زنی‌ها را رد کردند. قبس نوشته، کویت در این بحران از عربستان جانبداری کرده پس نمی‌تواند نقش میانجی را به‌عهده بگیرد. وزارت خارجه کانادا با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از بازداشت فعالان مدنی در عربستان، خواستار آزادی فوری چند فعال حقوق زنان شده بود که در زندان‌های سعودی به سر می‌برند. ریاض در واکنش به این درخواست سفیر خود را از اوتاوا فراخواند، سفیر کانادا را عنصر نامطلوب معرفی و اخراج کرد.

امریکا حمایتش را از پاکستان را کاهش داد

مقام‌های امریکایی گفته‌اند واشنگتن بطور نامحسوس اقدام به کاهش افسران پاکستانی از برنامه‌های آموزشی و آموزش آکادمیک نظامی کرده که برای بیش از یک دهه نشان از روابط دوجانبه نظامی بین دو کشور بوده است. به گزارش آسوشیتدپرس، این اقدام یکی از نخستین تاثیرات تصمیم‌های ترامپ با هدف تعلیق کمک‌های امنیتی به پاکستان و برای تحت فشار قرار دادن اسلام‌آباد در مقابله موثر با شبه‌نظامیان است. تنش اسلام‌آباد و واشنگتن زمانی بالا گرفت که امریکا بابت حمایت پاکستان از شبکه حقانی شکایت کرد.

 

ارسال نظر