کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۰۹

عربستان پروازهای کانادا را متوقف کرد

تنش دیپلماتیک عربستان و کانادا وارد مرحله تازه‌ای شده است. عربستان پس از قطع روابط سیاسی و تجاری، خط ارتباط هوایی با کانادا را نیز قطع کرد. ریاض از اظهارات وزیرخارجه کانادا خشمگین است. عربستان روابط تجاری خود با کانادا را هم به حالت تعلیق درآورده است. این در حالی است که دو کشور به تازگی توافق‌نامه‌ای تجاری امضاء کرده بودند. تنش دیپلماتیک عربستان و کانادا پس از انتشار پیامی توسط وزیرخارجه کانادا در شبکه اجتماعی توییتر آغاز شد. انم کریستیا فریلند از بازداشت سمر بدوی، یک فعال حقوق زنان در عربستان انتقاده کرده و خواستار آزادی او شده بود.

عقب‌نشینی امارات از مواضع ضد سوری

امارات با عقب‌نشینی دیگری از مواضع خود نسبت به دولت سوریه، از اعطای روادید گردشگری مشروط به سوری‌ها پس از اعلام خبر بازگشایی قریب‌الوقوع سفارت خود در دمشق خبر داده است. به گزارش روسیا الیوم، دولت امارات با عقب‌نشینی از مواضع پیشین خود در قبال دولت سوریه و حمایت از تروریست‌ها در جنگ 7ساله این کشور، چندی پیش با اعلام اینکه به‌زودی سفارت خود در دمشق را بازگشایی می‌کند، جولای 2018 به برخی اتباع خارجی غیرقانونی مقیم امارات از جمله سوری‌ها به‌منظور بهبود شرایط زندگی آنها، مجوز اقامت یک ساله داد.

مخالفت قطر با موضع‌ شورای همکاری خلیج فارس

یک منبع مسئول در وزارت خارجه قطر اعلام کرده، اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره بحران کنونی میان عربستان و کانادا، بیانگر موضع دوحه نیست. به گزارش النشره، یک منبع در وزارت خارجه قطر نسبت به اظهارات عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درخصوص بحران دیپلماتیک کنونی میان عربستان و کانادا ابراز تعجب کرده و تاکید کرد که این اظهارات بیانگر موضع و دیدگاه دوحه نیست. این مسئول قطری در ادامه افزود: میان قطر و کانادا روابط مستحکمی وجود دارد که چندین دهه است که این روابط ادامه دارد.

 

احضار عمران‌خان توسط اداره حسابرسی ملی پاکستان  

چند ساعت پس از آنکه حزب تحریک انصاف پاکستان، عمران‌خان را برای پست نخست‌وزیری نامزد کرد، اداره حسابرسی ملی وی را به اتهام سوءاستفاده از هلیکوپتر دولتی احضار کرد. به گزارش آناتولی، از آنجا که عمران‌خان هیچ جایگاه رسمی نداشته اجازه استفاده از این هلیکوپترها را برای مصارف شخصی نداشته است. عمران‌خان با پیروزی حزبش در انتخابات سراسری پاکستان، محتمل‌ترین گزینه نخست‌وزیری این کشور است.

 

 

ارسال نظر