کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۱۰

تکذیب توافق وزارت برق عراق با عربستان

پس از سخنگوی نخست‌وزیر، سخنگوی وزارت برق عراق هم گزارش بلومبرگ مبنی بر توافق ریاض و بغداد برای هرگونه خرید و واردات برق از عربستان سعودی را تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، مصعب سری المدرس گفته اطلاعات منتشر شده در بلومبرگ در خصوص خرید و واردات برق از عربستان سعودی صحت ندارد. گفته شده بود، عربستان سعودی با ساخت یک کارخانه انرژی خورشیدی و فروش برق به عراق با قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به ایران توافق کرده است. عراق در هفته‌های اخیر با اعتراض‌های مردمی به‌دلیل مشکل کمبود برق مواجه بوده است.

اعلام تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان پس از رایزنی‌های بسیار اعلام کرد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ۳۱ فروردین سال آینده برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری صنا، تاریخ انتخابات افغانستان در شرایطی اعلام شده جنجال‌های سیاسی بر سر تغییر نظام انتخاباتی در این کشور وجود دارد و احزاب سیاسی هشدار داده‌اند که اگر در این باره تصمیم گرفته نشود، انتخابات را تحریم خواهند کرد.

بازگشایی سفارت امارات در دمشق

منابع دیپلماتیک به پایگاه خبری «عربی 21» گفته‌اند امارات با برعهده گرفتن حفاظت از ساختمان سفارت خود در دمشق، مقدمات بازگشایی آن را فراهم می‌کند. علی محمد الشامسی رییس دستگاه اطلاعاتی امارات اخیرا با علی مملوک مدیر دفتر امنیت ملی سوریه دیدار و با وی درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک دو کشور بحث و گفت‌وگو کرده است. سفارت امارات در دمشق نوامبر2011 از سوی تروریست‌ها مورد حمله قرار گرفت و ابوظبی دولت سوریه را مسوول حفاظت از امنیت سفارت و دیپلمات‌های خود دانست. امارات از این تاریخ روابط دیپلماتیک را با سوریه قطع کرد.

پایان بازرسی آژانس از زیرساخت‌های عربستان سعودی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازرسی و بازنگری کامل در زیرساخت‌های اتمی عربستان را به پایان رساند. به گزارش الیوم السابع، طی این بازرسی، هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان تلاش‌های عربستان برای تهیه زیرساخت لازم جهت ورود مسالمت‌آمیز انرژی اتمی به این کشور به عنوان بخشی از پروژه ملی انرژی قرار گرفت. این هیات با ریاست دوهی هان، معاون دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی دوره ۱۵ تا ۲۴ جولای از شهرک اتمی ملک عبدالله بازدید و دوره بازنگری و بررسی خود را تکمیل کرد. 

 

ارسال نظر