کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۵۴

«عمران خان» قادر به تشکیل دولت ائتلافی است

حزب عمران خان اعلام کرده برای تشکیل یک دولت ائتلافی در پاکستان، از حمایت کافی قانون‌گذاران منتخب برخوردار شده است. به‌گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی جنبش انصاف از بیان شمار دقیق قانون‌گذارانی که قصد ائتلاف با این حزب را دارند، خودداری کرده است. نخستین نشست مجمع ملی پاکستان قرار است هفته آینده برگزار شود. در انتخابات پارلمانی پاکستان حزب عمران‌خان ۱۱۵ کرسی را از آن خود کرده است و برای تشکیل دولت باید با احزاب دیگر ائتلاف کند.

اردن تصمیمی برای پیوستن به ناتوی عربی نگرفته است

یک مقام دولتی اردن در واکنش به اخبار منتشرشده در خصوص تلاش دولت امریکا برای احیای طرح ناتوی عربی گفته کشورش اردن تصمیمی برای عضویت در این ائتلاف نگرفته است. به گزارش رویترز، این مقام دولتی اردن که نامش ذکر نشده، گفته امریکا به برخی کشورهای منطقه طرحی را ارائه کرده که درحال حاضر در دست بررسی است. ماهیت این طرح ایجاد یک مکانیزم برای هماهنگی بیشتر میان امریکا و برخی از کشورهای منطقه در زمینه مقابله با چالش‌های امنیتی، دفاعی و اقتصادی است.

عبادی وزیر برق عراق را از کار معلق کرد

نخست‌وزیر عراق، وزیر برق این کشور را از کار معلق کرد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، حیدر عبادی دستور تعلیق فعالیت قاسم فهداوی وزیر برق دولتش را تا زمان تکمیل شدن تحقیقات درباره وضعیت نامناسب برق‌رسانی به مناطق و استان‌های جنوبی صادر کرد. این دستور حیدر عبادی در پی درخواست آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه از دولت برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان اتخاذ شده است.

کشته شدن ۴ نظامی عربستان در مرز با یمن

رسانه‌های سعودی از کشته شدن چهار سرباز عربستانی در درگیری با نیروهای انصارالله در مرز یمن خبر دادند. به‌گزارش الجزیره، انصارالله تجمع سربازان عربستانی در جبل الدود را هدف قرار دادند. نیروهای انصارالله در دوره اخیر حملات موشکی به عربستان را در واکنش به تجاوز ائتلاف عربی افزایش داده‌اند.

آتش‌سوزی در جنگل‌های جمهوری آذربایجان

بخشی از جنگل‌های اطراف شهرهای قوبا، شابران و سییه زن واقع در شمال شرق جمهوری آذربایجان دچار آتش‌سوزی شده است. به‌گزارش ایرنا، وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان اعلام کرده آتش‌سوزی در مناطق جنگلی قوناق‌کند و ایسنوف رخ داده است.

 

ارسال نظر