کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۳۹۳

 واکنش تند ترکیه به تهدید ترامپ

وزیر خارجه ترکیه به تهدید اخیر رییس‌جمهور امریکا مبنی بر تحریم کشورش در صورت آزاد نشدن یک کشیش امریکایی در حال محاکمه پاسخ داد. به گزارش رویترز، مولود چاووش اوغلو در توییتی نوشت: «هیچ کس نمی‌تواند به ترکیه چیزی دیکته کند. ما هرگز تهدید را از جانب هیچ کس تحمل نخواهیم کرد. حاکمیت قانون برای همه است و هیچ استثنایی ندارد. » ترامپ پنج‌شنبه تهدید کرده بود در صورتی‌که آنکارا اندرو برونسون که به اتهام‌ مربوط به تروریسم در ترکیه محاکمه می‌شود را آزاد نکند، هدف تحریم‌هایی بزرگ قرار خواهد گرفت.

 آغاز اعتصاب در بصره در اعتراض به بیکاری

مردم استان بصره برای درخواست مطالبات خود بار دیگر دست به تظاهرات زدند و همزمان بیش از ۱۰۰۰ تن نیز اعتصاب کردند. به گزارش روسیا الیوم، نیروهای امنیتی عراق با برخی از معترضان درگیر شده‌اند. تظاهرات در عراق از پیش از دو هفته پیش از بصره آغاز شده و طی آن صدها تن از معترضان به‌دنبال درگیری با نیروهای امنیتی کشته، زخمی و بازداشت شدند.

 مذاکره مقام وزارت‌خارجه امریکا با طالبان

مقام ارشد وزارت خارجه امریکا در امور جنوب و مرکز آسیا اخیرا با مقام‌های طالبان گفت‌وگو کرده است. وال‌استریت ‌ژورنال نوشته، آلیس ولز ریاست هیات امریکایی به قطر را برای دیدار با اعضای کمیسیون سیاسی طالبان برعهده داشته است. دولت افغانستان و طالبان ماه گذشته آتش‌بس سه روزه‌یی به مناسبت عید فطر اعلام کردند. منابع مطلع گفته‌اند دیدار مقام امریکایی با طالبان با هدف تداوم این آتش‌بس بوده تا بلکه راه برای مذاکرات صلح هموار شود.

 «بارزانی» نامزد  ریاست‌جمهوری عراق نمی‌شود

یک مسوول سیاسی کرد نزدیک به حزب دموکراتیک کردستان عراق احتمال کاندیداتوری مسعود بارزانی برای ریاست‌جمهوری عراق را بعید دانسته و گفته این پست سهم اتحادیه میهنی کردستان خواهد بود. به گزارش صوت العراق، خالد پیشوا با اعلام اینکه کرسی ریاست‌جمهوری سهم اتحادیه میهنی کردستان خواهد بود، گفته: «پذیرفتن پست ریاست‌جمهوری از سوی بارزانی با فراخوان وی در خصوص استقلال و رویای تشکیل کشور کرد منافات دارد. چرا که بارزانی سال‌هاست صاحب این پروژه بوده و برای آن تلاش می‌کند بنابراین هرگز تمایلی برای به دست گرفتن این پست ندارد.»

 

ارسال نظر