کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۳۷

 وضعیت فوق‌العاده ترکیه 134 هزار نفر را بیکار کرد

در طول دو سال وضعیت فوق‌العاده در ترکیه بیش از 228 هزار نفر دستگیر شده و 134 هزار نفر از مشاغل دولتی اخراج و عملا بیکار شدند. به گزارش ایرنا، همه این تصمیمات با استفاده از اختیارات قانون وضعیت فوق‌العاده و با صدور بخشنامه در حکم قانون به اجرا در آمده و در نهایت موجب تنزل جایگاه ترکیه در خصوص وضعیت حقوق بشر، آزادی بیان، آزادی مطبوعات و فعالیت نهادهای مدنی و اجتماعی شد.

 ورود کویت به بحران برق عراق

سازمان بنادر عراق از ورود یک نفتکش غول‌پیکر کویت حامل سوخت به بندر بصره برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق این کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، نفتکش غول‌پیکر کویت که حامل سوخت برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق از کار افتاده عراق است از بندر الاحمد وارد بندر بصره شده است. این نفتکش حامل ۱۸ هزار تن گازوئیل است و این محموله سوخت هدیه‌یی از سوی صباح الاحمد الجابر الصباح است که برای راه‌اندازی نیروگاه‌های از کار افتاده برق و ادامه فعالیت دیگر نیروگاه‌ها استفاده خواهد شد. بحران برق و نبود خدمات مناسب از حدود دو هفته پیش موجب اعتراض گسترده مردم عراق شده است.

 رد پای عربستان سعودی در تظاهرات علیه امیر قطر

فراخوان شرکت انگلیسی برای جذب افرادی با دستمزد بالا برای شرکت در تظاهرات مقابل دفتر نخست‌وزیری بریتانیا در اعتراض به سفر امیر قطر گمانه‌زنی‌هایی را نسبت به سرمایه‌گذاری رقبای قطر (عربستان و امارات) در حوزه خلیج‌فارس خصوصا عربستان در این پروژه به وجود آورده است. به گزارش اسکای‌نیوز، شرکت «اکسترا پیپل» متخصص جذب استعدادهای هنری و بازیگری در اقدامی بی‌سابقه فراخوانی را در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی جهت جذب افرادی با دستمزد ۲۰ پوند برای شرکت در تظاهراتی صوری در خیابان داونینگ شهر لندن علیه سفر تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر به بریتانیا منتشر کرده است.

 کشته شدن 11 عضو «پ‌ک‌ک»

در حمله نظامی به مناطق جنوب شرقی ترکیه و شمال عراق، 11عضو حزب پ‌ک‌ک کشته شدند. به گزارش ایرنا، عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق که از حدود چهار ماه پیش آغاز شده، در هفته‌های اخیر با تعیین هدف تصرف ارتفاعات قندیل در مرز عراق و ایران به اوج خود رسیده و با بمباران مکرر برخی مناطق کوهستانی منطقه ادامه دارد. پ‌ک‌ک بیش از 30 سال است که مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می‌جنگد.

 

ارسال نظر