کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۵۷

حمله داعش به استانداری اربیل

افراد مسلح داعش به استانداری اربیل در کردستان عراق حمله کردند. به گزارش دویچه‌وله، دست‌کم دو تن از مهاجمان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده و دو تن از مهاجمان در داخل ساختمان خود را منفجر کردند. اربیل مقر دولت خودمختار اقلیم کردستان، از جمله آرام‌ترین شهرهای عراق بوده است.

انفجار مهیب هنگام بازگشت دوستم به افغانستان

وقوع انفجاری مهیب در کابل بازگشت ژنرال عبدالرشید دوستم معاون رییس‌جمهوری، به افغانستان را تحتالشعاع قرار داد. ژنرال دوستم از این انفجار جان سالم به‌در برد اما دست‌کم ۱۱ نفر کشته شدند. به گزارش بی‌بی‌سی، کمی پس از ورود دوستم به افغانستان انفجار بزرگی در نزدیکی فرودگاه کابل روی داده است. دوستم پس از یک سال از ترکیه به افغانستان باز‌گشته است. او که ۶۳ سال دارد سال پیش، پس از تشدید اختلافات با رییس‌جمهور و اتهام آزار مقام پیشین جوزجان مجبور به ترک کشور شد.

قطر: دنبال تشدید تنش با امارات نیستیم

هدف قطر تشدید بحران با امارات نیست بلکه برطرف کردن ضررهایی است که شهروندانش از اقدامات امارات متحمل شده‌اند. به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه قطر گفته کشورش قصد ندارد بحران با امارات را تشدید کند بلکه آن‌چه که برایش مهم است استفاده از راهکارهای قانونی و برطرف کردن ضررهایی است که شهروندانش از اقدامات امارات متحمل شده‌اند. عربستان سعودی و متحدانش از جمله امارات، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و رابطه خود را با این کشور قطع کرده‌اند.

آغاز بررسی پرونده‌های فساد در اردن

نخست وزیر اردن با اعلام آغاز بررسی پرونده‌های فساد هشدار داده هیچ فاسدی در اردن در امان نخواهد بود. به گزارش ایسنا، عمر الرزاز گفته موافقت پادشاه اردن درباره انجام تحقیقات درخصوص پرونده فساد با همه اسامی موجود در آن را گرفته است. الرزاز گفته: «عناوین فساد معلوم هستند و عادلانه نیست که مالیات را افزایش دهیم در حالی که هنوز بررسی پرونده‌های فساد را شروع نکرده‌ایم.»

کمک‌ فوری کویت به عراق

در سایه شرایط دشوار و کمبود برق در شهر بصره و دیگر شهرهای عراق، کویت کمک‌های فوری به این کشور ارائه کرد. به گزارش اسکای نیوز، وزارت برق و آب کویت ۱۷ ژنراتور برق سیار با قدرت ۳۰ هزار کیلووات برای رفع بحران برق در بصره به عراق داده است. عراق درحال حاضر به‌دلیل افزایش دمای هوا و کمبود نیروگاه‌های تولید برق، با کمبود شدید برق مواجه شده است.

 

ارسال نظر