کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۰۴

دولت اردن رای اعتماد گرفت

دولت جدید اردن به نخست وزیری عمر الرزاز پس از مدت‌ها تشنج در پارلمان این کشور بر سر تعیین کابینه، سرانجام جمعه رای اعتماد گرفت. به گزارش الرای، دولت جدید اردن توانست با کسب آرای 79 نماینده، رای اعتماد بگیرد. این در حالی است که 42 نماینده پارلمان اردن به کابینه الرزاز رای اعتماد ندادند و دو نماینده نیز از شرکت در این رای‌گیری خودداری کردند. دولت جدید اردن ضمن رویارویی با مشکلات معیشتی مردم در داخل کشور با مسائل سیاسی پیچیده‌یی در سطح خارجی نیز روبرو است.

رشد اقتصادی زیر 2 درصدی عربستان

صندوق بین‌الملل پول در جدیدترین گزارش خود از وضعیت اقتصادی عربستان سعودی اعلام کرده، رشد این کشور امسال به 1.9درصد خواهد رسید. به گزارش عربین بیزینس، صندوق اعلام کرده اقتصاد عربستان که سال گذشته با رشد منفی 0.9درصدی به کار خاتمه داد، امسال 10.9درصد رشد مثبت را تجربه خواهد کرد که 0.2درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی است. این برای سومین بار از ماه اکتبر است که این صندوق پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد عربستان را افزایش می‌دهد. ریاض برای مقابله با مشکلات اقتصادی خود دست به اصلاحات گسترده زده است.

آلمان پناهجوی افغان را باز می‌گرداند

وزارت کشور آلمان گفته قرار است یک پناهجوی افغان که اوایل این ماه از آلمان اخراج و به افغانستان فرستاده شد، دوباره به آلمان بازگردانده شود. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، آژانس مهاجرت و پناهندگی فدرال بطور فوری برای بازگرداندن جوان20ساله‌یی که نصیب‌الله س. نامیده شده، اقدام خواهد کرد. نصیب‌الله به همراه ۶۸ پناهجوی دیگر که درخواست‌های پناهندگی‌شان رد شده بود، اوایل جولای به کابل فرستاده شد.

6 زخمی در انفجار بمب در بلوچستان پاکستان

انفجار بمب کنار جاده‌یی در ایالت بلوچستان، شش زخمی برجای گذاشته است. به گزارش رادیو پاکستان، این انفجار در یک دستگاه موتورسیکلت و در مسیر حرکت خودروی نیروهای مجری قانون در این ایالت کار گذاشته شده بود. در آخرین حمله تروریستی به یک تجمع انتخاباتی در ایالت بلوچستان پاکستان در شهر مستونگ در جمعه هفته گذشته، حدود 150 شهروند پاکستانی کشته و 200 تن نیز زخمی شدند. در آن حمله که از آن به عنوان مرگبارترین حمله تروریستی تاریخ بلوچستان یاد می‌شود، نوابزاده سراج رییسانی رهبر حزب عوامی بلوچستان نیز ترور شد.

 

ارسال نظر