کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۴۱

بازنگری امریکا در استراتژی نظامی افغانستان

مقام‌های امریکایی در حال آماده شدن برای بازنگری در استراتژی نظامی امریکا در افغانستان هستند.

به گزارش هیل، این اقدام از سوی مقام‌های واشنگتن پس از آن صورت می‌گیرد که دولت امریکا نتوانست به پیشرفت قابل ملاحظه‌یی در مواجهه با طالبان در سال 2017 دست پیدا کند. امریکایی‌ها گفته‌اند، کاخ سفید هنوز دستور رسمی بابت این بازنگری نداده اما قرار است این دستور در ماه‌های آتی صادر شود. نگرانی ترامپ ناشی از هزینه‌های جنگ 17ساله افغانستان است که بیش از یک تریلیون دلار هزینه در پی داشته است.

بازداشت مقام ارشد نظامی به اتهام فساد در عربستان

عربستان سعودی از بازداشت یک مسوول ارشد در وزارت دفاع این کشور به اتهام دریافت رشوه ۲۷۰ هزار دلاری خبر داد. به گزارش رای‌الیوم، بازداشت این مقام ارشد حدود هشت ماه پس از دستگیری چندین شاهزاده و مسوولان ارشد سابق و کنونی عربستان به اتهام فساد رخ داده است. بر اساس بیانیه دادستان کل دو نفر دیگر نیز در این پرونده بازداشت شده‌اند.

بازگشایی مسیر بین‌المللی بغداد - الرمادی

منابع امنیتی از بازگشایی مسیر بین‌المللی بغداد – الرمادی عراق خبر داده‌اند. به گزارش النشره، مسیر بین‌المللی بغداد – الرمادی که از ۲۰۱۴ بسته شده بود با حضور وزیر کشور عراق بازگشایی شده است. این مسیر بین‌المللی به ‌دلیل کنترل داعش و عملیات نظامی که پس از آن برای آزادسازی صورت گرفت، بسته شده بود.

حمله انتحاری به کمپین انتخاباتی در پاکستان

در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی پیش از انتخابات، یک انفجار انتحاری در شمال غرب پاکستان دست‌کم ۲۰ کشته برجای گذاشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این انفجار انتحاری در گردهمایی انتخاباتی هارون بیلور در پیشاور منجر به کشته شدن وی شده است. بیلور یکی از کاندیداهای حزب ملی عوامی پاکستان بود. این نخستین حمله گسترده علیه کمپین انتخاباتی برای انتخابات پارلمانی آتی پاکستان محسوب می‌شود.

 

 

ارسال نظر