کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۵۶

سفر ناگهانی پمپئو  به  افغانستان

برخی از رسانه‌های افغانستان از ورود سرزده مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا به کابل و دیدارش با محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری این کشور خبر داده‌اند. گفته شده، پمپئو پیش از ظهر دوشنبه وارد کابل شده و هدف از سفر وی تبیین چگونگی حمایت امریکا از نیروهای افغان و ادامه کمک‌های امریکا بوده است. مقام‌های امریکایی برای ورود به افغانستان هرگز اعلام قبلی ندارند و با توجه به داشتن پایگاه‌های نظامی و فرودگاه‌های مستقل و در اختیار داشتن مدیریت امور هوانوردی افغانستان اغلب بدون اطلاع قبلی به کابل می‌آیند.

داماد نوازشریف به زندان رفت

مقام‌های پاکستانی داماد نوازشریف نخست‌وزیر سابق این کشور را برای اجرای حکم یک‌سال حبس در پرونده فساد به زندان فرستادند. به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، محمد صفدر به اتهام فساد در ارتباط با خرید آپارتمان‌های لوکس در لندن به‌طور غیابی به ۱۰سال حبس محکوم شده بود. مریم دختر شریف که به چشم وارث سیاسی منتخب او دیده می‌شد نیز به هفت سال حبس محکوم شده که می‌تواند ضربه‌یی به حزب مسلم لیگ نواز پاکستان پیش از انتخابات ۲۵ جولای باشد.

انتقال آیت‌الله عیسی قاسم به لندن برای درمان

رهبر معنوی شیعیان بحرین برای درمان به لندن منتقل شد. به گزارش العهد، تیم درمانی آیت‌الله عیسی قاسم اعلام کرده پزشکان، لندن را به عنوان گزینه‌یی مناسب جهت درمان ایشان انتخاب کردند. پیش‌تر منابع بحرینی اعلام کردند، گذرنامه و روادید سفر یک‌ساله برای آیت‌الله عیسی قاسم جهت مداوا در خارج از کشور صادر شده است. رژیم بحرین خرداد ۹۵ تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم را لغو کرده و سال گذشته هم وی را به حبس خانگی محکوم کرد.

نشست نظامی ترکیه، امریکا و قطر در اینجرلیک

خلوصی آکار رییس ستاد کل ارتش ترکیه با مسوولان نظامی امریکایی، قطری و اسپانیایی در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه نشست برگزار کرد. به گزارش اسپوتنیک، این دیدار همزمان با ارسال تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به شمال سوریه صورت گرفته است. پایگاه اینجرلیک ترکیه از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی- هوایی منطقه است.

ریاض میزبان کنفرانس بین‌المللی افغانستان

عربستان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی میزبانی کنفرانس بین‌المللی نخبگان مسلمان درباره صلح و ثبات در افغانستان را بر عهده خواهند داشت. به گزارش نیشن، این کنفرانس بین‌المللی قرار است 10 و 11جولای و در شهرهای جده و مکه برگزار شود. این کنفرانس بین‌المللی با حضور رهبران مذهبی در افغانستان و گروه منتخبی از نخبگان مسلمان برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر