کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۰۹

آلمان در ماموریت ناتو در عراق شرکت نمی‌کند

آلمان قصد ندارد در ماموریت جدید پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق شرکت کند. به گزارش اشپیگل، حزب سوسیال دموکرات که در ائتلاف دولت آلمان شرکت دارد، مانع حضور کشورش در ماموریت جدید ناتو می‌شود. بنابراین احتمال می‌رود که نشست آتی ناتو به میدانی برای تاخت و تاز رییس‌جمهور امریکا علیه صدراعظم آلمان تبدیل شود. قرار است که ناتو به‌زودی برای آموزش نظامی افسران عراقی ۵۵۰ کارشناس را به عراق بفرستد.

عربستان بزرگ‌ترین خریدار سلاح از غرب بالکان

عربستان در صدر فهرست کشورهای وارد‌کننده سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی از کشورهای غرب بالکان در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت.

به گزارش النشره، در گزارش سازمان ملل درخصوص خرید سلاح توسط کشورهای منطقه خاورمیانه آمده، عربستان در ۲۰۱۶ با خرید سلاح به ارزش ۱۱۸ میلیون یورو از مجموع فروش سلاح به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو از کشورهای غرب بالکان، بزرگ‌ترین خریدار سلاح از این منطقه بوده است.

آغاز ساخت کنسولگری امریکا در اربیل

با حضور مقامات عراقی و امریکایی، سنگ ‌بنای بزرگ‌ترین کنسولگری امریکا در اربیل گذاشته شد. به گزارش روداو، کن گراس سرکنسول امریکا در اربیل، داگلاس سلیمان سفیر امریکا در بغداد و نیچروان بارزانی نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، در اربیل در این مراسم حضور داشتند.

کنسولگری امریکا هزینه‌یی بالغ بر 600 میلیون دلار خواهد داشت و به وسعت 200 هزار مترمربع در جاده اربیل- شقلاوه احداث خواهد شد.

طالبان مذاکره با کابل در نشست علما را رد کرد

پس از ابراز امیدواری شورای عالی صلح افغانستان درباره حضور طالبان در نشست علمای دینی در ارتباط با جنگ این کشور که این هفته در عربستان برگزار می‌شود، این گروه هرگونه مذاکره‌یی را رد کرد. به‌ گزارش ایرنا، نشست دو روزه علمای دینی هفته جاری در مکه و جده برگزار می‌شود. طالبان گفته بارها اعلام کرده مشکل اصلی حضور اشغالگران است که مادر همه مشکلات خوانده می‌شود.

 

 

ارسال نظر